måndag 6 augusti 2018

Tackar som frågar

Tigerlilja undrade hur det går med melonen.
Vilket är den enda ursäkt jag behöver för att visa ytterligare en bild på den. Ja, jag är orimligt mallig över att mitt växthus har lyckats producera en melon. Jag tror att det är fjärde året jag försöker.

Nu har min kollega kommit tillbaka till jobbet och det är alltså meningen att arbete av reguljär typ ska pågå.
Hittills har vi ätit wienerbröd.
Och tittat på semesterbilder.
Och druckit kaffe.
Men vilken minut som helst kommer vi säkert igång.

5 kommentarer:

Markattan sa...

Alltså, jag är så imponerad av denna melonodling så jag nästan smäller av.

Markattan

Tigerlilja sa...

Lysande! Så stilig den är!

DDT sa...

Markattan - En melon på fyra år... Jag vet inte hur imponerande det är egentligen. Men jag tackar och bockar.

tigerlilja - Stort tack för frågan. Jag tar varje ursäkt jag kan hitta för att publicera bilder på min första vattenmelon. Jag vet folk som har färre bilder på sina barnbarn...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Tycker den där arbetsstarten verkar strålande. Ska försöka få ihop samma koncept på torsdag.

DDT sa...

I will - det är alltid bra att börja.med fika. Det vet ju alla. Kör på det! Bra att börja jobba på en torsdag. Kort arbetsvecka är precis vad man behöver för att överleva