måndag 20 augusti 2018

Okejrå, det var kanske inte bara Byggmax fel

Efter sju sorger och åtta bedrövelser fick jag till slut igång en fungerande pump i brunnen.
Den fungerade i drygt en vecka.
Sedan slutade kabeln från Byggmax att leda ström.

Det kan hända att jag skrek lite osorterade könsord om Byggmax just då. Det var dock allt jag gjorde, eftersom jag ändå kände att det kanske var lite mitt fel också, eftersom jag hade seriekopplat kabeln trots att man inte fick det. Men vad ska man göra när någon har placerat brunnen 50 meter från närmsta eluttag? Va? Jag bara undrar.

I helgen fick jag i alla fall för mig att jag skulle vara lite ordentlig och samla ihop den icke-fungerande kabeln så att den kan förpassas till tippen.

Det var uppenbarligen inte seriekopplingen som var problemet.
Någon har ätit upp delar av kabeln.
Va fan? Gör de kablarna av ost? Det är sommar! Naturen borde vara full av saker som är både godare och nyttigare att äta än gummi och koppartråd. Jag är mycket, mycket besviken på det lokala djurlivet.

För övrigt har brunnen sinat.

5 kommentarer:

Markattan sa...

Sinade brunnar är så himla trist och ställer till det för precis alla, människor såväl som meloner.
Det finns ett spray som man har på kablar för att hålla undan gnagare.

Men, hurra för pump som funkar när väl vatten och el finns på plats!

Markattan

DDT sa...

Finns det spray? Hurra! Då är jag en blivande storkonsument. Måste googla omedelbart!

Markattan sa...

Det heter, enigt maken, mus bort. Oklart om det särskrivs men varför inte....

Markattan

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ser snarare ut som lakrits, än som ost.

DDT sa...

Markattan - tack för tipset. Det är säkert särskrivet. Den typen av produkter brukar vara det.

i will - du har rätt. Jag har alltså rullat ut 50 meter pingvinstång i trädgården. Vad smart av mig.