tisdag 25 december 2018

Ett råd jag tänker följa 

Kolla, jag har fått en sengångarkudde i julklapp. 


Den verkar förnuftig. Så idag tänker jag inte skynda mig det minsta. Istället planerar jag att ha pyjamas på mig hela dagen och ägna mig åt att äta skinkmackor, läsa böcker, dricka julmust och elda. Om det blir väldigt ansträngande kan det hända att jag sover en stund. 

Den perfekta juldagsplanen om ni frågar mig. Vad ska ni göra? 

Om det innefattar något jobbigt som städning, budgetplanering, lösande av integralkalkyler eller sufflébakning, så är det inte nödvändigt att ni berättar det. 

8 kommentarer:

Karins ordöverflöd sa...

skriver allt med små bokstäver så att det inte syns så mycket.

jag ska (harkel harkel) städa bilen ...

Markattan sa...

Jag ska enbart ägna mig åt att kolla filmer samt äta något gott då och då.
Sengångarkuddar är kända för sitt förnuft!

Markattan

DDT sa...

Karin - städa bilen? Det var det underligaste jag hört. Men åt var och en efter hens behov...

Markattan - det där är mer min melodi. Att äta något gott med jämna mellanrum är något av det trevligaste jag vet.

Botant sa...

Jag skall samordna måltider för självgående vuxna barn samt en åldring. Alla har egna matpreferenser o egna dygnsrytmer. PUH. Ja e trött

Tigerlilja sa...

Hade nog tänkt mig ungefär som du, men sen blev vi bjudna på middag. Helt ok, det också, mer än ok faktiskt. Ha en bra fortsatt Jul!

DDT sa...

Botant - låt mig gissa? Gluten, laktos och veganer... har det inte blivit väldigt krångligt att fixa mat åt folk nu för tiden?

Tigerlilja - att bli bjuden på mat är ju aldrig fel. För sådant kan jag tänka mig att lämna soffan.

September sa...

Känner mig besläktad med din fina julklapp när jag först nu kikar in och säger God jul. Eller god fortsättning eller vad det är som gäller nu. Vet aldrig var gränsen går för att säga det ena eller det andra. Något gott önskar jag dig, det gör jag.

DDT sa...

September - du är en förebild! Precis så
avslappnad attityd vill jag ha nästa år. Något gott till dig med. Bacon kanske?