lördag 11 april 2020

Man skulle kunna tro att jag har skärpt mig

Idag är jag minsann både nyduschad och påklädd.

Tyvärr beror det mest på att jag välte ut en kopp kaffe över min morgonrock.

Men det känns ändå som ett framsteg.

Man ska inte ha för höga krav på sig själv i kristider. Det har jag läst på flera ställen. Och eftersom det stämmer med min egen uppfattning, så bedömer jag naturligtvis dessa källor som fullständigt trovärdiga.

Har ni gjort något duktigt idag?

Visst ja, det är väl påskafton idag va?
GLAD PÅSK!

7 kommentarer:

Markattan sa...

Duktigt? Nope! Har mest hostat, frusit och varit löjligt ömklig. Och är fortfarande.
Jo jag har tvättat lite. Mest för att högen med rena kläder inte innehåller något nämnvärt längre.

Markattan

Humlan sa...

Jag har lagat mat, det är ovanligt duktigt för att vara mig.
Tyvärr finns det många punkter på listan som inte har blivit gjorda än, men vem vet, i morgon kanske jag kan stryka en ny punkt. (För inte kan väl "laga mat" återkomma redan i morgon?)

Glad påsk

DDT sa...

markattan - om man hostar och fryser och är ömklig behöver man verkligen inte göra något annat än att krya på sig! Det tycker jag att du ska göra. Så snart som möjligt.

Humlan - Jag hoppas verkligen att du har rätt. För laga mat gjorde jag igår. Och det var verkligen inte så kul att jag har lust att göra det idag igen.

Botant sa...

Jag har torkat lite golv. Mycket för att jag välte ut en vattenmugg i sovrummet i morse. Sen fortsatte jag o torkade trappen till ovanvåningen där det alltid blir damm o katthår. Kattens favoritställe o utsiktsplats är mitten på trappen.Då har hon koll både uppe o nere Jag är lite kvalsterallergisk och får symptom liknade corona om jag inte städar lite ibland. Nu blev detta tidigarelagt. Bra men jag undrar ändå när jag är oskärpt o tappar saker, alltså hur börjar alzheimers ? Kan det börja med att man spiller eller är det bara annan trötthet? och just det ja: Glad påsk !

DDT sa...

Botant - Jag börjar misstänka att man tappar fokus av all den här oron. Jag märker det i köket. Jag tycker att jag lagar mat eller bakar efter exakt samma recept som vanligt. Men ibland smakar det gott andra dagar smakar det bläääh och jag har ingen aning om var problemet ligger.
Jag borde verkligen torka lite golv. Men först borde jag ju dammsuga. Suck!

nillas liv på pinnen sa...

Jag har bihåleinflammation och det är fan en prestation att stå ut med det. Duktig alltså, ja.

DDT sa...

nilla - usch, stackare. Det är ju otroligt jobbigt. Till bihåleinflammation finns för övrigt den enda medicin jag inte tål (hittills). Åtminstone förr fick man antingen Rinexin eller något som hette Rinomar för att lösa upp slemmet i bihålorna. De innehöll något som jag absolut inte skulle ta. Aggression stod med på FASS som mycket ovanlig biverkning. Jomen tjena! Så mycket porslin och grejer som gick sönder när jag fick den... Dyrt!
Lider med dig och hoppas att du kryar på dig snart!