måndag 6 april 2020

Sådant man gör

Jag måste tyvärr konstatera att jag inte hanterar den här krisen så där jättebra. Igår kan jag ha fått (ok, jag fick faktiskt) ett direkt löjligt vredesutbrott på en dåligt fungerande ljudbokstjänst. Tänk: hoppa jämfota, stampa i golvet, svära och vifta okontrollerat med armarna. Det var bara med en riktig kraftansträngning jag lyckades låta bli att slänga paddan i väggen. Sådant trodde jag verkligen att jag hade slutat med strax efter tonåren.
Men tydligen inte.

Jag ägnar också orimligt mycket tid åt följande:

Att oroa mig för den här blommans hälsotillstånd
Har du fått pest? Är du torr? Står du för mörkt? För ljust?

Att tycka osorterade saker om deltagarna i Robinson
Värdig vinnare? Haha. Fortfarande? Efter så här många säsonger borde väl fler ha förstått att social kompetens slår muskler varje gång. Men nej. Det finns alltid ett gäng kralliga killar som tror att de andra bara är ovärdig utfyllnad.
Raymond som ledarskapscoach? Haha. Ooookaj. Känns rimligt.

Att inte städa och fixa hemma
Jag har hur mycket tid som helst. Alltså gör jag precis ingenting. Det var ju synd!

Att stirra på min skärm
Jag har fortfarande lite jobb att göra. Och det går ju... sådär kan vi väl säga, för att uttrycka oss diplomatiskt. Men jag sitter verkligen länge på min kontorsstol. Det gör jag.

Hur är det med er? Är ni rasande effektiva och på strålande humör?
Vill jag ens veta?

15 kommentarer:

Markattan sa...

Haha, jag är rätt uttråkad och känner mig instängd och rastlös. Maken jobbar ju hemifrån gudbevars och jag blir tokig.

Beställde hem 20 syren plantor, fick 20 liguster plantor.... Blev tokig. Men orkade inte skicka tillbaka så nu har hälften blivit början på en häck.

Robinson ja, får mig allt som oftast att muttra ilsket.

Och kan någon stänga av det där jävla jobbmailsplingandet?

Men solen skiner åtminstone, synd att jag inte orkar vara ute då.

Markattan

Markattan sa...

Och vem fan särskriver åt mig...

Markattan

Tigerlilja sa...

Städa? Ha (ihåligt skratt) Nä du, jag hanterar inte det här bra alls, och jag borde ändå vara van, det skiljer inte så mycket på min vanliga tillvaro, men det är just den lilla lilla skillnaden som blir så stor. I dag pratade jag med äldsta dottern i mobilen, samtidigt som maken hade önskemål att bli hjälpt med sandalerna och jag tappade det helt, jag höjde rösten så pass att jag antar att äldsta dottern kommer att behöva hörapparat rätt snart. Ah ja. Och den snart 94åriga engelska drottningen sa att det kommer en tid, när vi får träffa våra familjer igen. Hon är mer optimistisk än jag.

Botant sa...

Om det är en häck du ville ha så är liguster det mest häckbildande jag vet. Syrener har jag nåra som fått en mögel+lavlikande smitta som är en sjukdom. Di dör. Ofta. Men med intensivvårdsbehandling som att man penslar alggift på flaska på stammen o tar bort döda toppar så överlever de o slår nya skott. Men det ser lite halshugget ut nåra år.
Jag tror det hade varit bättre med äldre sorters syrener ?. Ibland ser man såna vid ödetorp och de slår ju skott så hm hm man borde kunna hitta nån.

Markattan sa...

Ja jo men om man beställer syren så är det ju inte liguster man vill ha...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har helt missat att Robinson har börjat. Är det någon ide att börja titta? Eller blir jag också bara arg då?

Sparkling sa...

Jag HATAR Raymond, han är nästan i kategori med den där jävla Nick från förra och förrförra säsongen, som väl också var någon slags ledarskaps-livsstils-bullshit-coach? HERREGUD vilka as säger jag bara.
Nä,

Karins ordöverflöd sa...

Jag är rasande effektiv och har varit så sedan den 31 januari. Här är ordning på precis allt, kläder i ordning, alla lådor och skåp perfekta, i skjulen ligger allt på parad.
Skafferiet (ett litet köksskåp) är rengjort, bunkringsmat står i datumordning. Spisen är så ren att det tar emot att ens använda den.
Herre min tid vad jag jobbat mycket.
Och nu när solen och värmen kommer ska jag gå ut och kamma gräsmattan så att stråna ligger åt samma håll, eller förresten tror att den kommer att få moahawkfrisyr.

DDT sa...

Markattan - tålamodet just nu är ju nästan obefintligt. Jag hade antagligen börjat slänga plantor omkring mig om jag hade fått fel. Och absolut inte orkat med den procedur som skulle krävas för att byta ut dem. Just nu är "jag orkar inte" min vanligaste mening tror jag. Så himla jobbigt. Och helt plötsligt kommer någon och särskriver åt en också! Hur ska man stå ut!

tigerlilja - åh vad jag känner med dig. Man pallar ju mycket, men det här blir lite som att gå omkring och försöka hålla ihop konstant. Inte undra på att man tappar det ibland. Men det är väl bara att bryta ihop och gå vidare. Vad ska vi annars göra?

botant - nu började jag längta ut till landet och mina syrener. Suck! Jag får trösta mig med att mina syrener ändå är i rätt kasst skick. Fast de är nog gamla för de sätter nya skott lika snabbt som de gamla grenarna dör. Snygga är de i alla fall inte.

i will - jag tycker att du ska titta ikapp lite. Du kan ju snabbkolla igenom några av avsnitten på play. För det kan ju vara rätt skönt att få bli arg på något annat en stund. Åtminstone tycker jag det. Jag rekommenderar Raymond, men det finns faktiskt en hel del folk att störa sig på.

Sprakling - Nästan. Men ingenting slår Nick. Den höga andelen av människor med psykopatdrag bland chefer känns ändå rimlig när man ser på coacherna. Bara tanken på hur jag skulle må av att ha en coach som Nick eller Raymond. Huu

DDT sa...

karin - du skrämmer mig nu.

Småländskan sa...

Här finns varken effektivitet eller strålande humör. "Instängd" sen fyra veckor tillbaka, som borde generera i städning, sorterande av lådor, garderober och allt annat. Men nej, inte mycket sånt händer här. Visserligen tar jag min promenad, en och annan cykeltur i min ensamhet och fönsterna blev ju tvättade för lite sen. Snackat med en del kompisar, vars kompisar inte tar detta hemska på riktigt allvar.
Jag har stor balkong, kan sitta där och sola, men saknar alla plantor, sticklingar, som jag brukar plantera och greja med denna tiden på året. Vill inte besöka blomsterland eller andra butiker. Men det är petitesser. Nu har detta hemska kommit nära inpå mig, så istället för att känna oro är jag numera rädd! Inte så mycket för mitt eget välbefinnande, utan snarare för alla runt omkring.
Håll ut, var rädda om varandra, håll avstånd. Vanligt sunt förnuft räcker långt.

nillas liv på pinnen sa...

Jag har sorterat mina kryddor, och känner att det får räcka. Ger inte denna pandemi oss en signal om att vi behöver gå ner i varv och reflektera över vår livsstil? Det är i alla fall så jag har tolkat det ...

Karins ordöverflöd sa...

Lugn o fin.

DDT sa...

småländskan - Jag saknar också att plantera just nu. För jag har frön, men ingen jord. Och jag vill inte heller åka iväg till blomsterlandet eller plantskolan just nu. Det får vänta lite till. Men jag känner mig rätt handlingsförlamad.

nilla - sortera kryddor är en bra grej. Jag brukar hitta väldigt, väldigt gamla kryddor när jag gör det. Och lagerblad. Alltid lagerblad eftersom jag uppenbarligen köper det varje gång jag behöver ett. Oavsett hur länge jag kommer att stanna i den här sortens halvkarantän så kommer jag inte att lida brist på lagerblad. Fast jag önskar ju att jag hade hamstrat något annat, förstås. Som chilinötter.

Stephenie Brown sa...

HERPES är en allvarlig och återkommande sjukdom som inte kan botas genom läkemedel eller injektioner av de amerikanska läkarna men det bästa sättet att ta itu med Herpes är genom att ta naturliga örter medicin för det, jag har läst om DR JAMES den stora herbalistläkaren som botade mig från herpes med hans kraftfulla örtmedicin. Jag kontaktade honom för att veta hur han kan hjälpa mig och han sa att jag aldrig skulle oroa mig för att han skulle hjälpa mig med de naturliga örterna! Efter två dagar efter att ha kontaktat honom berättade han att botemålet var klart och han skickade det till mig via UPS SPEED POST och det kom till mig efter 3 dagar! Jag använde medicinen som han instruerade mig (MÖRNING och kväll) och jag blev botad! Det är verkligen som en dröm men jag är så glad! för människor som lider av herpes och andra sjukdomar bör kontakta honom för sin örtmedicin eftersom jag är ett levande vittnesmål och jag botades av herpes och hans medicin är legitim. Jag skickade honom vad han begärde och han skickade mig sin medicin som jag tog i tre goda veckor och idag är jag här ute med negativt resultat. när jag gick på testet var jag så glad efter att ha gått igenom hans medicinering. du kan nå honom via VIA E-post drjamesherbalmix@gmail.com eller whatsappnummer: +2348152855846