tisdag 27 juli 2021

Hello from the other side?

Igår hände något mysko.

Jag var på väg upp till landet och hade stannat på vägen för att handla. När jag sedan var på väg in i bilen sattes radion igång av sig själv. Trots att jag fortfarande hade bilnyckeln i handen och verkligen inte har en bil som startar saker utan att jag stoppar nyckeln i tändningslåset och vrider om den. 

Låten som spelades: Save your tears.

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det var en vänlig hälsning från andra sidan och inte ett mystiskt elfel som kommer att kosta mig tiotusentals kronor.

6 kommentarer:

Markattan sa...

Jag tillhör skaran som relativt ofta får påhälsning från andra sidan. Lite läskigt i början men nu tror jag ju aldrig på logiska förklaringar. Elfel vill man ju helst undvika.

Markattan

Sparkling sa...

Jag är ju tråkig och tror inte på en andra sida, men åh vad jag ändå hoppas att det var det!

Botant sa...

Skyfall kan nog överföra allt möjligt

DDT sa...

markattan - jag råkar ut för mysko saker lite då och då, men jag brukar försöka låta bli att fundera för mycket på det. Min reaktion brukar vara "oj då" sedan går jag vidare. Annars blir det som när jag försöker tänka på rymden. Förvirrande!

sparkling - i valet mellan en andra sida och elfel lägger jag alla mina förhoppningar på det första alternativet. Det känns mycket trevligare. Och tänk dig att försöka förklara sådana mysko saker för bilmekanikerna. Jag har svårt att föra ett vettigt samtal med dem i vanliga fall.

botant - skyfall? Det regnade inte. Men det var förstås kvavt. Säkert en massa elektricitet i luften (här gissar jag bara, mina kunskaper i fysik är mer än bristfälliga) så det var kanske det.

Pernilla/I will not keep calm sa...

Jag tror på alternativ A. Min syster hör ofta Michael Jackson när hon sätter på radion i bilen. Hennes döde son älskade Michael Jackson. Elfel eller vilket fel som helst på en bil vill vi icke ha.

DDT sa...

Pernilla - Jag väljer också att tro på det. För jag har redan lagt nästan 10.000 kronor på bilen den här sommaren. Det kan väl räcka.