söndag 25 juli 2021

Så orutinerat

 

Jag har tillbringat fyra dagar vid havet.

De tre senaste under ett parasoll.

Jag hade tydligen lyckats glömma hur mycket solen tar vid havet och att man inte känner att man blir bränd när det blåser. Inte heller tycks jag ha tänkt på att jag inte har legat i solen sedan 2016.
Det var ju synd!

Nu känns det som om mina kläder är gjorda av igelkottar eller möjligtvis kaktus. Jag borde verkligen veta bättre. 

Jag hoppas verkligen för att detta var ett tillfälligt hjärnsläpp, för om min tankeförmåga tänker fortsätta prestera på den här nivån kommer det att bli väldigt besvärligt att börja jobba igen.

5 kommentarer:

Pernilla/I will not keep calm sa...

Det är du och min son. Fast han tog iofs olja på sig - trots att han var vitare än vitast. Gå direkt från fängelse till sololja, utan att passera gå. Gick inte bra. Frossa och igelkottar på huden. Men nu är han bra igen! Du kommer också bli bra.

Markattan sa...

Och jag undrar ju hur du ens orkar vara i solen. Ja jag fattar att det fläcktade men ändå... ☀️😓

Markattan

Botant sa...

visst blir man seg o trögtänk i hetta och visst brukar den här långa regnperioden som kalls höst/vinter/vår återkomma varje år

Markattan sa...

Fläktade väl? Jävla auto... Osv

Markattan

DDT sa...

Pernilla - haha, utan att passera gå... Jag lider med den stackaren. Jag tog i alla fall ingen olja. Men så har jag också 30 års extra erfarenhet av att försöka undvika att bränna mig. Något borde jag väl lärt mig? Även om det inte verkar så.

markattan - Det blåste rätt rejält så allt var bara skönt. Och vi var inte ens ute speciellt länge. Men ändå. Som en amatööööör.

Botant - Ja, låt oss hålla tummarna för att det är värmen som gör mig seg och trögtänkt. Annars kommer min tillvaro att bli jobbig.