onsdag 8 februari 2023

Mitt i veckan

Om man inte nödvändigtvis måste arbeta precis när alla andra arbetar så kan man gå på bio mitt på dagen, mitt i veckan. Jag kan verkligen rekommendera det. Gott om plats och Zara Larsson och hennes gelikar (alltså människor som tycker att man ska prata på bio) är absolut inte där.

Nu har vi sett den här.

Massor av Oscarsnomineringar, men alltså... jaha?
Den var annorlunda. Fast nästan all film jag ser nu för tiden är ganska annorlunda. Bortsett från Avatar, som utan tvekan var exakt som jag väntade mig, har jag i år sett en film från Bhutan och en från Sydkorea. Och då har jag inte ens varit på Filmfestivalen. 

Går ni på bio? Jag hade nog inte varit på bio på 15 år när jag och min kollega började smita iväg och titta på film på arbetstid. Ett av våra bästa beslut faktiskt.

3 kommentarer:

Karins ordöverflöd sa...

Jag minns inte ens när jag var på bio senast....
kanske 20-30 år sedan. Är inte så förtjust i film,
klarar inte ens en film på tv.

Småländskan sa...

Det går flera år mellan biobesöken. Senast var jag i höstas och såg "Där kräftorna sjunger". Läst boken också. Annars är jag numera en riktig film- och serienördare, som glor på alldeles för mycket från Netflix m.fl. Men, alltså, finns inget som slår att se film på bio.

DDT sa...

karin - om man inte gillar film finns så klart ingen anledning att gå på bio. Det vore ju direkt kontraproduktivt. Man ska ju gå på bio för att det är kul.

småländskan - jag läste boken men har inte sett filmen. Helst undviker jag att se filmer baserade på böcker jag redan läst.
Vem tittar inte för mycket på Netflix och andra kanaler? Jag gör knappt något annat när jag är hemma i stan. På landet har jag bara fyra kanaler så där blir det betydligt mindre tv-tittande. Ibland tänker jag att det är något av det bästa med landet.