onsdag 4 mars 2009

Senildemensen slår till

Tog lite ledigt från jobbet idag.
Eftersom jag hade tvättid.
Trodde jag.

Tji, fick jag.
Det får jag förresten ofta.
Massor av tji.
Typ hela garderober fulla av tji, som jag samlat på mig under åren.
Helt utan någon som helst nytta.
Inte ens McGyver kan förvandla tji till något användbart.

Min tvättid var igår.
Nästa lediga är om två veckor.

Hej, kläder från 90-talet!
Kul att se er igen.
Nu ska vi ut och göra stan.

Då ska vi se; båtringade randig tröja eller paisleymönstrat...?
Dessa svåra val.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Har du hört talas om garderobsrensning? En ny hobby kanske, ingen risk för skador vad jag vet...

DDT sa...

Vad skulle jag då ha på mig när jag missar min tvättid?

Anonym sa...

*skrattar så tårarna rinner*

Fick en konstig blick på jobbet häromveckan, kollegan sade: "Öh, snygg... blus?"

Jag svarade att hon var snäll som sade så, trots att jag såg ut som om jag klätt ut mig som min mormor, i ett linne med spets som kunde varit gulligt då. Det var en liknande akutsituation.

Anonym sa...

TACK för kvällens gapskratt!!! Jag försökte läsa högt för min man men jag skrattade så mycket så jag fick läsa flera gånger!

Du är helt underbar!!! *kan inte sluta skratta*

Anonym sa...

Snyggt. Du kommer att utgöra en hel UFFkonteiner. Kanon

Anonym sa...

Har du inget snyggt påslakan? Dags för retro på togapartyn kanske... Gladiatorsandalerna fyller ju skohyllorna i år så varför inte?

Anonym sa...

Har du hört om den gamle mannen som gick omkring och sa att han var civilagent? Till slut vrålade hans fru - men att du aldrig minns...du är senildement och ingenting annat!

Anonym sa...

Recycling kallas det.. Man kan hitta riktiga guldkorn i garderoben. Ta den paisleymönstrade vetja, det är ett mönster man blir glöad av.:-)

Filifjonkan 1 sa...

Filifjonkan skrattar gott känner igen sig. Vad sägs om lite Indisk look typ sari har du kanske några rena gardiner att linda runt dig? hehhe Ja tvättid är viktiga grejor nu kanske du får ställa dig och tv ätta för hand som de gjorde förr du vet. Lycka till

DDT sa...

Jag har faktiskt en miljard broderade dukar... det ska jag tänka på nästa gång.

Kära Mofs - jag ser alltid ut som en UFF-container. Jag är helt enkelt inte kompatiblem med begreppet stil.

Men jag har... öh... charm?