tisdag 31 augusti 2010

Höst, alltså

Det var den sommaren det.
Jaha.
Vad gör man nu då?
Nästan dags att börja ett nytt liv, va?
Bli en bättre människa och sånt därnt.

Nej då, jag blir inte alls nedslagen av mina tusen tidigare misslyckade försök.
Jag är naiv på det viset.
Jag går på det igen.

Nu tänkte jag bli en sådan där matmänniska.
Igen.
Alltså en sådan som lagar riktig mat.
Av bra råvaror.
Och inte tar bilen klockan tio på kvällen för att köpa revbenspjäll, dessertostar och wienerpecan.
Så tänkte jag.
För även om jag inte är något vidare på matlagning är det i alla fall roligare än att göra "Fint av filt".
Allvarligt, boken Fint av filt finns på riktigt.
Något som var fint hittade jag däremot inte.

Världen är konstig!

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Wienerpecan? Är det något jag missat?


PS Verifieringskoden är halluck, är det en ledtråd?

Singelmamman sa...

Glass. Tror jag. Och det är gott.

Magica de Hex sa...

Nu tror jag att jag ska radera dig från min blogg. Du har hittills aldrig kommenterat på min. Surt sa räven ...

Anglinder, förstås! sa...

Det är det som är tjusningen med Hemköp Kronprinsen som stänger 23. Fast så mycket revbenssjäll har de inte då

DDT sa...

Men vad konstigt... De här kommentarerna svarade jag ju på för flera dagar sedan. Men mina svar syns ju inte.

Något är konstigt med blogspot tydligen.

Snabbt igen då....

DDT sa...

nilla - har du missat wienerpecan? På allvar? Då väntar en god men något flottig upplevelse. Det är ett wienerbröd med pecannötter och lönnsirap.

singelmamman - glass är förstås alltid gott. Glass med smak av wienerpecan... mmmm.

Magica - du skämtar va?

anglinder - min icabutik är typ världsbäst på att ha honungsgrillade revbenspjäll även klockan halv elva på kvällen.