måndag 2 augusti 2010

Sånger som får mig att aäärrgghhhh

3. Musik ska byggas utav glädje
(väcker allt annat än glada känslor. Jag vill bara döda någon när jag hör den. Gärna kompositören. Och textförfattaren.)

2. Allt av Tomas Ledin
(det är inte hästarna som ska släppas fria - det är radiolyssnarna!)

Och på en allt annat än hedrande förstaplats bland hatade låtar hittar vi...

1. Ta mig till havet
Värsta ever! Får vartenda hårstrå på kroppen att resa sig i protest. Ren tortyr att behöva höra.

Kan vi inte bara bestämma att de här låtarna är färdigspelade? Vi behöver inte höra dem mer. Ingen borde någonsin utsättas för detta igen. Är vi överens?

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

Absolut! Jag håller helt med och röstar även för att allt med panflöjt bannlyses och ett kännbart straff utdelas till den som spelar nämnda låtar.

DDT sa...

Självklart! Hur kunde jag glömma panflöjtspiparna? Absolut! Vi är helt överens.

Livsnjutaren sa...

Ja ,ställer mig i ledet och håller med. finns det inte några bra texter att lyssna på kan radion få vara avstängd.

Fru Venus sa...

Okey......men om man varje sommar vill höra "ta mig till havet" en gång....är man inte med i din klubb då?

PGW sa...

Instämmer å det intensivaste! Kan vi deportera detta till något lämpligt ställe för kärnkraftsavfall eller så?

DDT sa...

Livsnjutaren - trevligt. Klubben växer. Kan jag räkna med att du skriver under min petition till riksdagen om detta?

fru venus - nu blev det krångligt. Varför vill du det? Är det någon form av ocd? Men visst, om du använder hörlurar är det väl okej. Men prata inte om det...

pgw - eller kanske förhandla oss till en bra deal nästa gång vi köper stridsvagnar eller så. OK, vi köper era pansarvagnar för 62 miljarder. Men då måste ni överta följande musikstycken...

Madlar sa...

Håller helt med i din skarpa observation förutom att du glömde nationalskalden Gessle...urk, så överskattad...nästan i klass med Ledin.

nillas liv på pinnen sa...

Helvete! Du måste ta med Patrik Isaksson, han som sjunger om sin oändliga godhet i nån sång. Jag hatar honom för det.

DDT sa...

Ni har rätt. Både Gessle och kanske framför allt Patrik Isaksson förtjänar att straffas.

Vita sa...

Mycket bra lista - tänk att ni fick med Patrik "En god man" Isaksson också - mycket bra