söndag 31 augusti 2014

Slutspurt

Sista augustidagen.
Dags att summera första månaden av Projekt uppryckning.
Det har gått sådär.

Träning - jajamensan. Målet var att träna 21 gånger under månaden. Jag har tränat 20. Allt som krävs är att jag sätter på mig skorna och ger mig ut i skogen en sista gång.

Maten - jodå. Har dragit ned på köttfrosseriet och bara ätit kött 10 dagar. Uppenbarligen dör man inte av att äta vegetariskt då och då. Det ska jag försöka komma ihåg. Men frukt är fan fortfarande inte godis!

Sömnen - nej. Det gick ju inget vidare. Helt plötsligt tittar jag på klockan och ser att den är 00.10. En tisdag. När jag planerat att lägga mig 22.30. Jag är inte bra på att gå och lägga mig. Dock är jag desto duktigare på att försova mig. Jämnar det ut sig, tro?

Resten - öööhh. Jag har lyckats med en grej. Tandtråden och floursköljningen. Det är väl ungefär allt. Naglarna har kanske blivit lite mer ompysslade än vanligt. Men i övrigt... nej. Hålla på och plocka ögonbryn, scrubba, använda ansiktsmasker och sådant är helt enkelt för jävla tråkigt.

Resultat: Något bättre kondition, betydligt mindre huvudvärk (mysko, men sant) lika svajigt humör och en viss känsla av allmän redighet efter varje avklarat träningspass.

3 kommentarer:

PGW sa...

20 gånger träning på en månad är ju JÄTTEMYCKET!!!

DDT sa...

pgw - visst är det? Och gissa hur trött jag är på träning nu?

PGW sa...

Ska du träna lika mycket nästa månad? Det börjar ju låta som en ... Vana?