fredag 3 februari 2017

3 - Mitt stök

Alltså, det här känns ju inte så bra.
Nu skulle jag gärna vilja skriva att det här är en massa saker som jag lagt på ett bord för att sortera upp i praktiska slänga-skänka-spara-högar. Som om detta var ett städprojekt som pågick i detta nu. Och det skulle man ju kanske kunna säga att det är.

Problemet är bara att det har sett ut så där i typ ett år. Eftersom bordet står i ett rum som jag i stort sett inte använder. Eventuellt kan det ha tillkommit några saker. Eller hundra.

Något säger mig att jag kanske har en lite för stor bostad.

6 kommentarer:

tigerliljan sa...

Jag undrar förstås om du spelar Mah Jong? Minns vagt att folk i Agatha Christies böcker spelade M J, men jag har inte förstått vad det är egentligen. Med tanka på att asken ligger där den ligger kanske inte du heller?

DDT sa...

tigerliljan - jo, jag spelar faktiskt. Eller... jag har gjort. Det är faktiskt rätt kul. Spelet är enkelt, poängräkningen däremot, den kräver tålamod. Eller ett exceldokument.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Äntligen fick man se lite ordentligt stök! De andras bilder: njaäe. Men här levereras det! Tack <3

September sa...

Gillar din stökbild, kanske för den känns hemtam (säger man så?).
Kommer osökt att tänka på att du letade efter något för en tid sedan... var det smycken? Det är ju lite smart att gömma dom i ett stök, tänker jag... Eller du har kanske hittat dom på ett ännu smartare ställe?

Smultronblomman sa...

Ska nog inte visa bäddsoffan på mitt hemmakontor. Ser ut sin en soptipp just nu....

DDT sa...

I will - självklart levererar jag när det gäller stök! Det är en av mina paradgrenar. Jag vet inte om jag ska vara stolt eller ha ångest över detta. Det är lite oklart hur jag egentligen känner här.

September - Det hade mycket väl kunnat vara där jag gömde smyckena. Fast det var det nog inte. Jag hittade dem för ett tag sedan och tänkte. "Jahaaaa, det var här jag hade lagt dem. Det var ju smart." Tyvärr glömde jag det lika fort igen. Men som sagt; jag vet att de finns någonstans i lägenheten.

smultronblommor - ja, gör det snälla. Jag känner mig ganska ensam om att faktiskt ha ett riktigt rejält stök.