tisdag 7 februari 2017

7 - istället för kött

Squash så klart! Stora delar av min frys är fylld av påsar med förvälld squash efter sommarens extrema rekordskörd. Det kändes ju lagom kul i somras när squashen kostade 10 kronor kilot och det var svårt att hitta människor att ge bort dem till.

Men nu! Nu när kilopriset ligger på 80 spänn känner jag mig rik. 
Squashsoppa med pepparrot i morgon kanske?

(Jag hoppar över bilderna på den frysta squashen. Helt ärligt ser den rätt läskig ut. Men den smakar gott.)

3 kommentarer:

tigerliljan sa...

Jag gissade rätt! Jag trodde det skulle bli squash-bild hos dig!

Smultronblomman sa...

Det låter bra! Nu kanske det finns intresserade.

DDT sa...

tigerliljan - detta kan jag tolka på två sätt. 1. Du är sjukt smart och intuitiv. 2. Jag är orimligt förutsägbar och tråkig. Äsch, det åsfe ju vara alternativ nuer 1. Grattis! Du är uppenbarligen otroligt smart. Ett geni närapå. Kul att jag har sådana intellektuella giganter bland mina läsare. Det gör mig lite stolt.

smultronblomman - jag tvivlar. De ser rätt äckliga ut när de är förvällda. Som ljusgrönt vattnigt mos, ungefär. Svårt att tro att någon blir sugen.