lördag 4 februari 2017

4 - Min frukost idag

Om frukost verkligen är dagens viktigaste måltid så är jag illa ute. 

Jag gillar inte frukost. Jag vill ha kaffe. Sällan något annat. 

Jag vill också ha fler sådana här muggar, men det vill tydligen inte Indiska. De har tyvärr aldrig återkommit i sortimentet. Så jag bär min mugg som man bär den sista droppen vatten. Det vill säga om man regelbundet tappar den där sista droppen på mattan. Eller då och då råkar slå den alldeles för hårt i skåpsdörrar eller i diskmaskinsinredningen... 

Det är jobbigt att vara klumpig.

3 kommentarer:

Smultronblomman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Smultronblomman sa...

Det suger fetpurjo när man råkar ha sönder något som inte går att köpa längre. Har muggar, Java, som såldes exklusivt på Duka. Kraschade en och tänkte köpa en ny. Fick veta att de inte tillverkades längre. Det kändes lite beige.

DDT sa...

Visst gör det. Varje gång jag går in på indiska har jag en liten, liten förhoppning att de ska ha dykt upp igen. Detta har aldrig hänt. Och det lär inte hända heller. Snyft...