onsdag 8 februari 2017

8 - nåt gult

Gult är nog min svåraste färg. 
Detta kan bero på traumatiska tonårsminnen från ett solgult rum med en fruktansvärd fondvägg tapetserad med kaniner, hundvalpar, fåglar, möss och blommor i pastellfärger. Vilket var precis vad jag drömde om när jag var åtta, men  en mardröm när jag var fjorton. 
Och femton. 
Och sexton. 
Sedan hade jag råd att tapetsera om. 

Efter det har det inte blivit så mycket gult. 
Funderade på att fotografera mina bananer, men de var faktiskt mer bruna. 

Alltså fick jag gå och köpa tulpaner. 
För dem gillar jag i alla färger. 
Även gult. 

3 kommentarer:

Markattan sa...

Gult är svårt och dina tapeter låter som en mardröm.

Markattan som gillar grönt

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Du hade kunnat återanvända bilden på squashen också. Recycling, so to say. Tulpaner är finaste blomman!

DDT sa...

markattan - jag ska se om jag kan hitta en bild på djurtapeten någon gång. Den var verkligen gräslig!

i will - jag tänkte på det, men det kändes som fusk. Och det försöker jag avhålla mig ifrån så här tidigt i månaden. Än så länge försöker jag i alla fall.
Tulpaner ftw! Alltid. Bästa blomman jämt.