måndag 30 juli 2018

Saker jag ägnat mig åt sista semesterveckan

Svettas
Glo på träden som tappar sina gulnande blad
Svettas ännu mer
Sitta i skuggan och glo rätt ut i luften
Äta glass
Se mörka moln på himlen och hoppas att de ska ge ifrån sig lite vatten, vilket de så klart inte gör. De blåser vidare och 20 minuter senare är himlen klarblå igen.
Titta på min väderapp och kolla om det ska regna nästa dag. Det ska det tydligen inte. Någonsin.
Burit vatten för att rädda min vattenmelon. Allt utanför växthuset får helt enkelt dö i torkan. Men melonen den ska jag fan hålla liv i.
Kolla, vad stor den börjar bli.

Nu är jag tillbaka på jobbet.
Här finns INGENTING som jag måste göra precis nu.
Sååå... jag gissar att jag kan gå hem.
Bra första arbetsdag ändå. Mjukstart.

6 kommentarer:

Botant sa...

Håller tummarna för den rara melonen

Markattan sa...

Huva, börja jobba låter jobbigt. Skönt med en lugn start ändå.
Och se på tusan vilken liten rar melon. Den håller jag tummarna för.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Snäppet värre än semester är ändå att jobba. Och hur ska det nu gå med melonen? Kan du åka till den på kvällarna?

DDT sa...

Botant - tack, den behöver all uppmuntran den kan få.

Markattan - sjukt jobbigt att gå till jobbet var det. Och det fanns ingen mjölk till kaffet. Hur ska man kunna arbeta under sådana omständigheter? Jag gick hem.

Nilla - inte bara snäppet, mycket värre. Och nej, jag kan inte hälsa på melonen på kvällarna. Det tar två timmar att åka dit. Stackars melonen får klamra sig fast vid livet alldeles ensam. Eller, den har förstås några tomater, paprikor och chili som sällskap.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

VA!?!?! Har du svettats? Det tror jag inte på.

DDT sa...

Jag är en medelålders kvinna som får hormonstoppande mediciner. Jag svettas av att skala en räka.