måndag 31 oktober 2022

Det borde man ju kunnat räkna ut

Klart att det fanns en anledning till att den till synes perfekta parkeringsplatsen var ledig.

En kompost? Vad fint!

Tur ändå att bilen inte var nytvättad. Ha! Som om den någonsin är det. Jag har fortfarande inte tagit itu med min biltvättsrädsla. Men jag kommer väl till det så småningom. Det är ju inte som om det saknas saker att förbättra i min personlighet. Listan är lång.

Just detta problem väljer jag att skylla på min pappa. Han har vad jag vet aldrig någonsin tvättat en bil. "Den blir ren när det regnar" brukade han säga. Detta var faktiskt inte riktigt sant. De blev möjligtvis lite mindre smutsiga. 

För övrigt tycker jag att allt som ska fixas med bilar är lite obehagligt. Byta däck, besikta, lämna in på service. Och nu är det dags igen. Visserligen är det nästan 15 grader just nu, men om jag inte byter snart kan man ge sig på att det blir vargavinter och drivis nästa vecka.

3 kommentarer:

Botant sa...

Dyra problem och värst kan besiktning vara. Usch

DDT sa...

Det är nästan värre än att gå till tandläkaren! Jag är säker på att mitt blodtryck stiger till ohälsosamma nivåer varje gång jag sitter utanför besiktningen och väntar.

Pernilla/I will not keep calm sa...

Bilar. Finns inget ord som beskriver våndan av att ta hand om en bil.