måndag 24 oktober 2022

Någon form av rekord

Förra veckan gjorde jag av med tio kronor.  Totalt!

Det har nog inte hänt sedan jag gick på mellanstadiet. Det var ingen planerad sparsamhet från början. Bara en kombination av att jag verkligen, VERKLIGEN, behövde äta ur min frys och en skriande brist på lust att göra något alls. 

Det är väldigt billigt att inte vilja något, faktiskt. Och lite kul att se hur länge man kan låta bli att handla. Hade kunnat klara mig utan att handla något alls, men köpte en Festis för att verka normal när jag kände att det behövdes (som om det skulle hjälpa). 

Idag skärpte jag i alla fall till mig och gick och handlade festliga saker som maskindiskmedel, rågsikt och chipotlepasta. Mitt liv - vilket party!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hon är tillbaka! Tog det över en manad att äta ur frysen, sa att du inte hunnit blogga :) ? Haha, Festis, det har jag inte druckit sedan jag var liten, da var det en liten papperstrekant, är det fortfarandet det?

Annika

DDT sa...

Hej! Nej, frysen är fortfarande alldeles för full. Har bara varit lite låg och inte haft lust att blogga.
Festisen är inte längre trekantig utan en trist liten fyrkant. Dessutom med ett sugrör i papp! Vilket är direkt motbjudande.