söndag 1 februari 2009

Jag har hittat min kommande hobby

Det här är så smart att jag bara måste hänga på.
Om man sedan väljer att kalla det för konst eller inte, är ju en smaksak.

För precis som alla andra vuxna medelklassmänniskor har jag förstås hemmet fullt av saker jag aldrig någonsin använder.
Oljor.
Både att bada med och att ha i maten.
Vinäger av fler sorter än vad som används i restaurangkök.
Krämer till förbannelse.
Underliga smycken.
Badkulor.
Kilovis med badsalt.
Cirka en halv kvadratkilometer broderade linnedukar.
Nagellack i nyanser som Gud inte kan ha menat allvar med.
Silverputs.

Sådant där som helt enkelt varken blir använt eller slängs.
Som bara blir kvar i någon slags vag förhoppning om att det en gång ska komma till användning.
Till exempel när McGyver kommer.
Vem vet? Då kanske det är just vaniljglögg från 2006 han behöver för att rädda världen.

Men nu ska det bli ändring.
Minsann.
Här ska det användas grejer.
Lita på det.

Till att börja med drar jag gränsen vid medicin.
Jag har vårtmedel i badrumsskåpet, men det känns lite over the top.
Åtminstone så här i början.
Jag tror jag mjukstartar med att prova tillbehören till dammsugaren.
Men först ska jag sova lite.
I det där nattlinnet jag aldrig använder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men kära vän...
Det här kommer du på nu??
Jag som precis har slängt ett Barbieben, diverse plastbokstäver...för att inte tala om den gula påskfjädern!!!
*funderar ett slag*
Jag klarar mig ändå....jag har fullt av konstiga saker hemma. :-)

Men du...
Dina underliga smycken, dina konstiga nagellack och de broderade linnedukarna.
SÄLJ!!
Till mig! :-)

PGW sa...

Det där är ett underbart projekt! Man inser att man lätt skulle kunna överleva utan att handla rätt länge (man vet aldrig när ryssen kommer) och när man väl använt ALLT så är det verkligen en befrielse! Lovar!

Anonym sa...

Silverputs? Wow, trodde inte det fanns folk (du är väl folk?) som fortfarande använde sånt.

PGW sa...

Klart man har silverputs! Det använder man till silverbesticken man använder en gång om år, om man kommer ihåg att man har dem ...