torsdag 19 februari 2009

68,9 ! Kolla! Ser ni? Ser ni?

Ett under har skett.
Jag har gått ner ett kilo.

Jag tillskriver denna framgång min helt nya diet.
MÅJGUOSIDH-dieten*
Bästa dieten ever, om ni frågar mig
Den senaste veckan har innehållit saker som:
kebabtallrik med pommes frites
chokladcroissant
stekt fläsk med löksås
köttbullar med gräddsås
afrikana med jordnötter, bananer och grädde
brieost

Jag studsar närapå jämfota av lycka.
Och imorgon är det fredag.
Bara en sådan sak.
Världen är god och full av solsken och ponnyhästar.
Halleluja.

*Men åååååh jag ger upp och skiter i det här

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!! Vad härligt!
Jag är glad för din skull!
Och jag är glad för min skull också! Jag har varit ute och ätit trerätters och druckit tre olika sorters gooooda röda viner!
Det finns en gud och han är god, det är jag helt övertygad om - han uppfann goda viner och choklad!
*halleluja*

Anonym sa...

Varmaste gratulationer från lägerelden i mina marker!
Var hos Grynet och drack kaffe igår och hon visade mig din blogg.
Visst var det bussigt av henne?
Barrskogsdoftande hälsningar från Huldran.

Anonym sa...

Ponnyhästar? Antar att man inte behöver en förklaring till sånt när resten av livet är så fantastiskt.

Anonym sa...

Gillar din diet. Hittade flera favoriter...Ikväll saggar jag framför Lets dance med favoriten Ciabatta med dansk vitlökssalami o mycket Brieost. Vill det säg väl kanske det åker med lite ruccola. Sägs vara nyttigt!
Tack för snälla fina kommentarer.
Lycklig!

Anonym sa...

Vill bara meddela att jag hör till mobben som länkat dig sen MOfs tvingade oss ;)

Anonym sa...

Samma här...Mofs fel alltihop att jag hänger här...nyfrälst och dan...

Jag har skådat Ljuset kan man gott säga...

...drar mig tillbaka med reverens

Anonym sa...

Har nu läst igenom alla dina inlägg från 2009 och din humor är one of a kind! I love it!

DDT sa...

Herreminje, vad mycket folk! Och jag som inte har städat...

Stort och smått - Tackar. Om min nya geniala diet fungerar lika bra för dig så borde du ha gått ner ett halvkilo på den där middagen.

Skogshuldran - Välkommen och tack. Och ja, det var verkligen bussigt av henne. Om fler gjorde som hon så skulle jag snart ha.. jag vet inte... typ, tjugo läsare.

Singelmamman - Min drömvärld är full av brieost, ölkorv, fluffiga moln och ponnyhästar. Läskigt men sant.

Grynet - rena hälsokosten om du frågar mig.

Nilla - jag är helt för tvångsåtgärder i just detta fallet.

Teolinda - helleluja!

Nilla igen - one of a kind...? Ja, det skulle kunna förklara en del missförstånd som uppstår.