onsdag 25 februari 2009

Eftertankens kranka blekhet

Ibland påminner jag om en haj.
Inte så att jag har en form som utvecklats till perfektion under miljoner år.
Tyvärr.
Det handlar om något annat.
Feeding frenzy.

Nu, så här ett halv kilo honungsgrillade revbenspjäll senare, mår jag inte så där värst.
Kan man spräcka sina revben från insidan?
I så fall tror jag att det har inträffat.
Jag kan inte andas.
Och inte sitta upprätt.

Kan vi vara överens om det inte är någon torsdag just den här veckan?
Bara just denna?
Det kan vi, va?
Sjyssta?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är INTE torsdag imorgon, det är förfredag, på lördag är det efterfest på våran balkong..nä nu blev det fel...I alla fall, for your iformation, ingen torsdag denna vecka!

DDT sa...

Tack! Tack! Från djupet av mitt hjärta, tack. Förfredag är ett alldeles utmärkt ord. Det hör ju vem som helst att man inte kan väga sig på en förfredag. Hur skulle det se ut?

Anonym sa...

Efterfesten blir på Grynets altan, för hon har ingen balkong.
Om hon inte har en i smyg, förstås...
I alla fall har jag aldrig sett nå´n!
Torsdag vad är det för något? Kan man äta det?
Om inte, är det inget att bry sig om!

Anonym sa...

Idag är det inte torsdag. Torsdag inträffar i morgon. Eller kanske förfredag som en del inställsamma typer uttrycker saken ;)

Torsdagar är bra dagar. För alla andra dagar framstår som så mycket bättre dagar än just torsdagar.

Revbensspjäll!

Anonym sa...

Fast om det inte är torsdag imorgon så funkar inte min returbiljett och jag måste stanna där jag är - tänk på det du

PGW sa...

Förfredag ... tackar innerligt för det nya ordet, mycket sympatiskt!

Anonym sa...

Torsdag? *ser mig omkring* Näe...

Men det regnar snö idag. Och då passar det utmärkt att lätta upp humöret med choklad till kaffet. *längtar*

DDT sa...

Ni är väl för bra.
Vita - vad sägs om lokal torsdagsbrist? Kan det lösa problemet? Leveransen av torsdagar kan ha blivit försenad just hit till min ort. Ska vi säga så?

Anonym sa...

Topp!

Filifjonkan 1 sa...

Vad roligt du skriver,,,skrattat gott åt dina grejor länkar dig till mig så du vet.Läst in mig på sidan:)