söndag 22 februari 2009

Utmaning eller frågestund...

Jag fick en utmaning från Teolinda.

Varför kallas det för utmaningen, förresten?
Hur utmanande är det att svara på lite frågor?
Be mig att köpa ett par jeans!
Laga en aladåb.
Sjunga Oh helga natt.
Väva en trasmatta.
Springa 2,5 kilometer.
Det hade varit utmaningar.

Nå, åter till frågorna.
1. Vad ville du bli när du var liten: Veterinär
2. Vad blev du: Ingenting riktigt. Jag fuskar inom massa andra områden än det jag är utbildad till. Vilket nog är tur. Jävlar, vilken kärring jag hade blivit om jag hade stannat kvar inom mitt område.
3. Samlar du på något: Inte medvetet - men om man tittar på min lägenhet så skulle man kunna tro att jag samlar på damm, mobilladdare och stereodelar.
4. Vem skulle du vilja slå på käften alt. skicka en brevbomb till? Orsak: Den som skickar ut prenumerationserbjudanden på Hemmets Journal till mig. Behöver jag verkligen förklara orsaken?
5. Vem skulle du vilja krama? Orsak: Just nu? Ingen. Jag är ingen kramig människa.
6. Hur ofta ljuger du: Oavbrutet
7. Vad var det bästa som hände igår: Min migränkänning gick inte över i fullskalig migrän.
8. "Säffle...på vägen till Provence". Är det en bra slogan: Städer ska inte ha slogans! Fullständigt horribel idé. Men den där ger i alla fall en utväg... "Gasa så är du snart härifrån" hade varit bättre.
9. Kan du jonglera med tre bollar: Ja, det tar jag för givet. Hur svårt kan det vara?
10. Vad är det godaste du har i kylskåpet just nu: Bacon, fast inte länge till. Det är dags för brunch!

9 kommentarer:

Anonym sa...

"Gasa så är du snart härifrån" underbart!!!

Anonym sa...

...som sagt...den var bra...du kanske skulle satsa på en slogankarriär...?

Anonym sa...

Tycker att det borde kallas för "uppmaning" snarare än utmaning :D
Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Har du kanske också en alternativ-slogan till Bodens irriterande: "Fördel Boden"
alltså mer än "gasa...." Inte för att det är ett dåligt råd men..

DDT sa...

stort och smått - Jag är inte helt säker på att Säffleborna skulle hålla med, bara.

teolina - jag har försökt. Tro mig. Men världen tycks inte förstå min genialitet.

vildhunden - det var en bra idé. Uppmaning, absolut. Trevlig kväll!

vita - då ska vi se. Boden - jo, men nu kan det inte bli värre.
Kan det vara något? Eller kanske mer positivt.
Boden - det kunde varit värre.

Anonym sa...

Tack - du har räddat min kväll! Fr.o.m idag är det mitt kall att få Bodensarna att inse att det kunde ha varit värre

Anonym sa...

För tillfället hela 4 paket bacon, faktiskt! ... och en hel del annat också. Brukar knapersteka ett halvt paket och låta rinna av på papper. Äter sen som snacks framför TV:n med en kopp kaffe. Det är viktigt att baconen steks raka och fina (fix idé). ;-)

Anonym sa...

Hej, din blogg kan man återvända till och alltid njuta av välformulerade inlägg. Din humor tilltalar mig och jag önskar att jag orkade hålla liv i en blogg och skriva lika underhållande som du. Du har verkligen en bra blogg!!

DDT sa...

Lastbilstanten - Jag älskar bacon i alla former faktisk. Men allra helst tillsammans med mjölk. Iskall mjölk och stekt bacon... himmelriket.

Gilla - tack snälla du! Det där var precis vad jag behövde idag. En kund klagade över mina texter och hävdade att de var dåliga och fulla av grammatiska fel. Jag hade visserligen tagit mer illa upp om kunden faktiskt hade kunnat stava till grammatik - men jag blev ändå lite purken.