tisdag 24 februari 2009

De där jävla vinterdäcken...*

Idag kom de på tal igen.
Så fort man pratar om jämställdhet så kommer de upp.
Däcken.

Hon gör nästan allt hemma.
Men han gör ju de tunga grejerna.
Som att byta däck.

För visst kan han tänka sig att diska, damma och dutta.
Men då får ju hon ta delat ansvar för hans uppgifter också.
Byta däck, alltså.

Men fatta.
Man byter däck två gånger om året.
Lämnar man bort jobbet kostar det drygt 200:-
Inklusive moms.
När du kan köpa ett helt års städtjänster för mindre än 500 spänn, då är jag med på att det där är en rättvis fördelning av hemarbetet!
Promise!

Kan man bli lesbisk med hjälp av ren viljekraft?
Ibland känns det som om det skulle vara värt ett försök.

* och jag ber redan här om ursäkt till alla de helt förnuftiga män som finns i världen. Jag är bara lite trött på torsdagsexemplaren, just idag.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Börja ta betalt för middan, rena kläder, lakan mm
Sen kan du betala 200 kr två gånger per år för däckbytena.
You gonna be rich girl!

Anonym sa...

Bara två hundra för däcksbyte? Men det är tungt (och framför allt djävligt tråkigt) att byta däck.

Men räkna tid i stället för pengar :)
En timmes städning motsvarar ungefär två däcksbyten :D

Anonym sa...

Du är välkommen i vårt planerade lesbiska nunnekollektiv - vi startar så fort vi uttömt ALLA möjligheter att det nånstans på jorden finns en vettig man =)

DDT sa...

Åh, jag betalar redan för mina däckbyten. Och jag har ingen lust att ha däckfirme-killarna hemma! Isch!
Men annars var det ett bra förslag. Att bli rik låter grymt.

Anonym sa...

Torsdagsexemplar. *skrattar gott*

DDT sa...

Catten - tack!

PGW sa...

Det löjliga är att många av männen som hävdar att däckbytet är hårt arbete minsann, åker OCKSÅ til däckfirman och låter dem byta. Hur jobbigt är det? Lite kånkande? Som en vanlig tur till ICA MAxi för ordentligt mathandlande.

Män är mesar ;-)

Anonym sa...

TACK för att du kommenterade och kul att just du kom på besök! Vad gör jag...trycker bort kommentaren!!!! (Det handlade om semlor versus krämwienerbröd)
- Välkommen igen!

/Biggan (www.hypotoni....)

Anonym sa...

Bli lesbisk av ren viljekraft??? Hahah du är ju för härlig!!!



/Biggan (www.hypo...)

DDT sa...

PGW - Visst är dom? Det lesbiska nunnekollektivet låter mer lockande för varje dag.

Biggan - då kommer jag väl tillbaka och kommenterar något annat. Ingen skade skedd!