söndag 19 juli 2009

Husmorsknep

Vad är det egentligen man ska ta på myggbett för att de ska sluta klia?

Jag har provat med följande:
Samarin
Bananlikör
Konjak (utvärtes och invärtes)

Än så länge är resultaten nedslående.
Jag hade hoppats att jag hade en karriär som tipsare till Hemmets Journal på gång.
Men det går ju sådär.

Om jag inte kommer på något smart snart så kommer jag att vara tvungen att gå tillbaka till jobbet.
Synd.
Jag är så bra på att vara ledig.
Jag är som klippt och skuren för att bli pensionär.

8 kommentarer:

PGW sa...

En modern husmor går till apoteket och handlar alsolgel.

Ewa sa...

Jag ska hjälpa dig lite; Salubrin! Klia sönder huden först och dutta sedan med en indränkt bomullstuss så det svider som satan.

Markattan sa...

Ja ska de sluta klia så är nog salubrin gott, annars tavegyl, men det kräver recept. För att helt slippa myggbett gäller autan. Det enda som håller myggen borta från en väldigt allergisk markatta.

Markattan, önskar lycka till

Maj Korner sa...

När jag inte har något av ovanstående hemma. Och det har jag aldrig. Då kör jag med is. Iskall is.

Den hemska tvillingen sa...

Eller så gör du som jag, använder Hydrokortisonsalva. Bra skit!
Receptfritt på apoteket.

DDT sa...

Det får bli is. Det är det enda jag har hemma. Men när jag kommer förbi Apoteket nästa gång ska jag absolut shoppa upp mig på alla andra bra tips. Tack, tack.
Salubrin var det ju! Inte Samarin.

Syltan sa...

Tee trea olja är oxå bra, svider inte som salubrin och luktar godare. Akta ögonen bara!
En mildare variant är Alsogel som du redan har fått tips om, funkar alldeles utmärkt ... ett litet tag. Men med Teetreaolja så slutar det att klia för gott - oftast!
Lycka till då! :-)

Dramatisk grävare sa...

För att komma med ytterligare ett alternativ så föreslår jag aloe vera gel...