onsdag 8 juli 2009

Jag och Nigella

Smarta Ulrika gav mig tipset att ge mina stekta fiskbullar ett tjusigt namn.
Det gav mig fler idéer.
Det finns för få kokböcker i det här landet.
Alldeles för få.
Det ges nog bara ut två i veckan.
200 nya kokböcker om året.
Hur ska det kunna täcka behovet?

Jag måste så klart ge ut en egen!
Det är ju givet.

Frågan är bara vilket tema jag ska ha?
Stora baconboken
Saker du kan äta istället för riktig mat när du bara inte orkar
Piffa upp ditt pulvermos
Rostat bröd - grunden i din nya diet
Saker som kan kombineras med brieost

Jag ser ett helt förlag växa fram.
Huka er ICA!

7 kommentarer:

Agneta sa...

Jag beställer en direkt!

fjortisensmorsa sa...

Tror du är inne på rätt spår! Chokladen ..och baconet behöver ett språkrör!

Yrkesskadad sa...

Alltså, ursäkta.
Två kokböcker i veckan, med 52 veckor på ett år torde bli 104 kokböcker. Inte 200.

Nu ska jag läsa resten av inlägget.

nillas liv på pinnen sa...

Din kokbok kommer göra succé.
Folket är redo för en jordskredsreaktion mot hälsofanatismen. Så är det.

Singelmamman sa...

Beställer en här och nu. Helst ngt med mycket fett i. Gärna en avdelning som heter, din baksmälla.

DDT sa...

Yrkesskadad - meh! Har jag någonsin utgett mig för att kunna räkna?

alla andra - jag vädrar en succé. Iiiih! Jag kommer säkert att sälja massor. 10-12 ex, minst

Ulrika sa...

Gud va bra.

Jag kan hålla med dig i allt utom brieosten.
Piffa upp pulvermoset och saker du kan äta istället för mat är två böcker du bör satsa på.

Vi tvångsmatas med alla hälsoaspekter som finns. Laga mat från grunden, odla själv mm.. Om man inte ids då?

Har dom tänkt på det?

Knappast!
Jag längtar tills dina böcker kommer ut, meddela bara så att jag inte missar dom innan dom blir slutsålda!!