fredag 18 februari 2011

Är ni redo?

Det är freeeeeedag!
Vågen, allihop!

Ibland kan jag faktiskt tycka att det är något osunt över min ovilja till arbete.
Men det brukar gå över fort.

Vissa utav oss är helt enkelt som skapta för att ligga på soffan och stirra in i en värmande brasa, med en kopp kaffe och en äpplemunk nära till hands.
Vissa, som jag alltså.
Därför sticker jag nu ut till landet och ägnar mig åt sådana trevligheter.

Nästa vecka är det ju dags att börja skriva bok.
En kokbok tydligen.

Ha det så himlans tills dess!

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Om du skriver en kokbok blir jag besviken. Jag har redan ett tjugotal och jag tycker inte om bacon.
Som jag sagt så vill jag ha en roman i teatermiljö!

Jenny Palm sa...

Det klart att man inte ska tycka om att arbeta! Herregud, så mycket annat roligt man skulle kunna göra. Om slapp arbeta menar jag.

Agneta sa...

Du är inte ensam om att inte vara skapt för arbete. Det är inte jag heller. Skapt för arbete alltså.
Mer helg och mer ledighet åt folket (dig, mig och Jenny då)

DDT sa...

nilla - jag har ju ett helt liv på mig att skriva. Eller nåja, ett halvt... eller kanske en tredjedel... Med lite tur hinner jag med båda.

jenny & stort och smått - jag ser början till en intresseförening, här.