lördag 5 februari 2011

3 mysko böcker

Finns det människor som smyger in i folks hem och ställer böcker i deras bokhyllor?
Jag kan i alla fall inte komma på någon annan rimlig förklaring till att jag har följande böcker i mitt bibliotek.

Mogen för sex av Joachim Israel (om titeln varit Övermogen... så hade jag förstått det bättre)
Den diciplinerade människan av Lorentz Lyttkens (Ha! Uppenbarligen oläst. Vilken överraskning!)
Divisionalisering och därefter av Edgren, Rehnman och Skärvad (Orkar inte ens försöka fatta vad den handlar om)

Däremot blir jag faktiskt inte det minsta förvånad av att hitta Hej lättja! Konsten att göra minsta möjliga på kontoret av Corinne Maier.
Det skulle nog inte mina kollegor bli heller...

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag älskar när du har mycket saker du (inte vill) ska göra! Fortsätt med det så fortsätter jag att läsa.

Singelmamman sa...

Den disciplinerade människan har jag konstigt nog också. Verkar inte alls läst här heller. Inte konstigt.

DDT sa...

singelmamman - tänk, själv föredrar jag absolut de dagar när jag inte har den allra minsta lilla förpliktelse. Så olika det kan vara.
Du har inte heller läst den, nä. Det kunde jag näsran gissat.

Agneta sa...

Division... what?

Nä, det där med lättja lät nog trevligast, tror jag anammar det här och nu och framöver!

DDT sa...

stort och smått - Jag är så grym på lättja att man faktiskt skulle kunna tro att jag har skrivit boken!