tisdag 8 februari 2011

Shoppingchock

I dag drabbades vi av strömavbrott.
Eller drabbades...
Det var ju ett utmärkt tillfälle att ta en promenad på stan och titta i affärer istället för att jobba.
Något måste man ju göra när kaffemaskinen inte fungerar.

Gick in på Esprit (trodde jag) och tittade på kläder.
Såg flera grejer jag gillade, till riktigt bra priser.
Köpte en fin kjol för nästan ingenting.
En grej bara...
När jag hade betalat så stoppade de ner den i en påse från Cassels.
Cassels!!?
Det är ju en tantaffär!
Det har det ju alltid varit, eller hur?

Något måste alltså ha förändrats.
Frågan är bara - är det dom eller är det jag?

14 kommentarer:

Jenny Palm sa...

Cassels! Min favvo! Jag hittar alltid kläder där. Så det så klart de ändrat inriktning och har mycket mer ungdomliga kollektioner:-)

Bruno Beige sa...

Det är alltid dom!

DDT sa...

Jenny - tack, det var väl det jag trodde!

bruno - dom och makterna...!

Singelmamman sa...

Aldrig hört talas om Cassels. Beror det på att jag är för gammal då?

Fru Gårman sa...

Tänkte säga ordagrant vad Singelmamman säger, men hon hann före. Så jag tillägger "är jag för ung då?" istället.

Fru Gårman sa...

Letade upp det på internet och det visar sig att jag bara bor i fel ända av Sverige. Tjing!

Anglinder, förstås! sa...

Hå hå ja ja....

Om du gick in i affären, utan att märka, var det var, har nog du förändrats....

Om de inte hade några egna, utan fått/lånat kassar av någon annan affär, är det givetvis inte ditt fel utan affärens....

Tag dock alltid för vana att kolla innan, typ när du går in, vad som står på kassarna...!

Du kan ju alltid döpa om din blogg till "Den där tanten"....;)

DDT sa...

Åh, finns de bara här kanske? Där ser man!

XXX sa...

Du får helt enkelt ha med egen påse, från mer hippt (och hur stenålders är jag?) ställe och lägga dina Cassels-grejer i! Precis som man gör när man inte vill skylta med inköpen på systemet.

Småländskan sa...

I min stad finns Cassels! Jag har inte förstått att det är en "tantaffär", men det kanske inte är så konstigt eftersom jag är tant! Numera shoppar jag sällan, men det lilla som shoppats har till viss del hänt på Cassels. Inte bara för de har bra kläder, kanske mera för de är så otroligt trevliga de där unga tjejerna där.
Sen håller jag med tvillingen... det där att gömma systempåsen i en helt annan påse. Varför skäms man för att man köpt några flaskor vin? Ja inte vet jag, men det sitter i ryggmärgen. I alla fall på gamla tanter *ler*

Bruno Beige sa...

Vill bara säga att du står bakom min absoluta favoritblogg.

DDT sa...

anglinder - det är väl bara att erkänna. Jag gick fel. Deras entréer ligger bredvid varandra i köpcentrumet. Att jag går fel händer ofta - att jag upptäcker det så sent var däremot nytt!

hemska tvillingen - ööh ja... så kan man ju göra. Inte för att jag gjorde det. Nej då! Inte alls! Nix, nej inte då... Nu vill jag prata om något annat.

småländskan - låt oss helt enkelt konstatera att jag hade fel! Cassels har hippa, coola kläder till bra priser. Och ja, de var dessutom jättetrevliga.

bruno - fortsätt så där så har du goda chanser att bli min favoritkommentator. Tack!

Anglinder, förstås! sa...

Även jag som man har lagt märke till att det finns en affär som heter Cassels. Innebär det att jag är tant?

DDT sa...

anglinder - nej säkert inte. De har kläder för farbröder också. Det såg jag. Du kanske är en sådan?