tisdag 3 maj 2011

Hemsläp och frågestund

Jobb måste väl vara det absolut tråkigaste man kan ta med sig hem?
Möjligtvis bortsett från magsjukevirus då.

Jag har en hel massa jobb som jag behöver göra i kväll.
Eller tidigt i morgon bitti.
Om jag skulle få för mig att vakna vid... säg tre-tiden.
Oddsen för det är nog inte så himla bra.
Så det blir väl till att sitta framför datorn tills jag somnar.

Jag behöver lite underhållning.
Kan ni tänka er att svara på en fråga?
I så fall vill jag veta följande:
Vilket är ditt mest meningslösa köksredskap och varför?

Jag väntar med spänning.
Eller, det gör jag väl egentligen inte. Jag kommer att vara upptagen med att skriva om isoleringsmaterial. Men jag hoppas att det finns något kul att läsa här när jag kommer tillbaka om en timme.
Vem blir först med att roasta bakmaskinen?
Blir det fonduegrytebashing?
Kommer grillplattan bli utmobbad?
Upplys mig!

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag ber till Gud att jag även fått med mig ett magsjukevirus hem om jag tvingats ta med mig jobb. Så att jag kan spy ner jobbet och ha något bra att skylla på sen.
I köket är jag aldrig så det vet jag inget om.

nillas liv på pinnen sa...

Har du förresten tänkt på vad mycket jag kommenterar hos dig nuförtiden?
Jag känner mig som en tvättäkta stalker.

Klankis sa...

Vad sägs om ringorm då? Det kan vara så att jag fått det någon annanstans än jobbet, men jag gissar på det ändå.
Mest meningslöst i mitt kök måste vara min mixer med trasig motor. Ganska onödig.

Anonym sa...

Min man fick en bordsgrill i julklapp från sin arbetsgivare, en jul för ett antal, ganska stort antal, år sedan. Den har vi aldrig använt. Men vi nämner den ibland så helt meningslös kanske den inte är i alla fall!?

PGW sa...

Jag har en slags avokadoskärare som är oerhört töntig, den fungerar bara om avokadon är exakt så stor som avokadoskärartillverkaren tydligen tycker att en avokado är. Har hittills inte hänt.

Helena sa...

Har nåt slags spett som nog ska användas till kött, har aldrig använt den sen den kom in i mitt kök för ca 10 år. Är vegetarian. :)

DDT sa...

nilla - jag har helt enkelt tolkat det som att jag är fullkomligt briljant. Eller att du har alldeles för mycket fritid. Oklart vilket.

klankis - har du funderat på att lämna in mixern på lagning. Om inte, vilka alternativa användningsområden finns det? Kan den fungera som en ovanligt tung vas?

fru hansson - samtalsämnen är ju alltid bra att ha, förstås. Men frågan är ju om det räcker för att ge bordsgrillen ett existensberättigande? Jag är skeptisk.

pgw - hahaha! Hur jobbigt är det att skära en avokado?

DDT sa...

helena - kanske är det en köttsabel? En sådan såg jag i Prag. Ett jättelikt spett med svärdform som de hade trätt upp drygt 1,5 kilo kött på. Till en person. Sådant kan göra vem som helst till vegetarian!

DDT sa...

helena - kanske är det en köttsabel? En sådan såg jag i Prag. Ett jättelikt spett med svärdform som de hade trätt upp drygt 1,5 kilo kött på. Till en person. Sådant kan göra vem som helst till vegetarian!