tisdag 17 maj 2011

Utmattad

Efter ett par hektiska veckor är det nu totalt stillestånd på jobbfronten.
Jag har ingenting att göra.
Absolut tomt i jobbkorgen.

Ett perfekt tillfälle att göra allt det där man normalt inte hinner alltså.
Som att uppdatera sig inom diverse områden.
Gå och klippa sig.
Läsa böcker.
Skriva bok.
Fräscha upp garderoben.
Storstäda.
Baka bröd.
Möblera om.
Träna.

Någon som tror att jag gör något av ovanstående?
Nej, så klart inte.
I dag har jag provat en ny sorts kex.
Så mycket har jag åstadkommit.
Det smakade papp, för övrigt.

9 kommentarer:

Madlar sa...

Eller sitta? Eller uppdatera sig på "Hem till gården"? Eller grotta ner sig i bloggträsket?

reneesfotoblogg sa...

Var det ett kex som är LCHF eller?

Mångmamma sa...

Ja! Ny karriär på gång alltså!?
Kexrecensent!

DDT sa...

madlar - sitta är jag ju bra på. Och det är ungefär vad jag orkar med just nu.

renee - hoppas det! Men säkert inte. Jag har lagt ned alla dieter för ögonblicket.

mångmamma - tror du att det finns en stor marknad för kexrecensioner? Hoppas. Hoppas! Det känns som något jag skulle klara av.

XXX sa...

Jätteviktigt att kunna sånt ju!

Helena sa...

Kexprovning är allvarliga saker, sånt kan lätt ta en hel dag i anspråk. =)

Singelmamman sa...

Ja, namnge kexeländet så inte jag också råkar köpa papp. Gillar inte att äta papp.

Jenny Palm sa...

Det är vid såna tillfällen som man omedelbart ska kasta sig över en bra amerikansk teveserie i 200 avsnitt (oavsett om man tittat på den tidigare eller inte).
Som t ex:
* Boston Legal
* True Blood
* The good wife
* Donwtown Abbey

Då vill man aldrig jobba mer.

DDT sa...

hemska tvillingen - mycket viktigt. Det är jag säker på.

helena - japp, man vill ju inte slarva bort tillfället.

singelmamman - ööh... paketet var brunt, eller kanske beigeaktigt. Med kex på. Säger det dig något?

Jenny - eller:
The Wire
Oz
Six feet under
Buffy
Öööh.. been there, done that. Love to do it again.