tisdag 31 maj 2011

Ytterligare en reklamfilm jag inte fattar

En av nackdelarna med att vara sjuk och ligga nedbäddad i soffan är att man helt plötsligt har tid att titta på tv.
På dagtid.
My god!
Jag måste absolut skaffa mig en hobby så att jag inte tvingas titta på tv när jag blir pensionär.

Dagens mest mystiska reklam var den för Maria Bingo.
Där står en glad karl och visslar och torkar disk.
Detta tycker tydligen hans fru är irriterande så hon stänger av honom med fjärrkontrollen för att sätta sig och spela bingo på nätet.
Ok, för fjärrkontrollen, det kan jag väl köpa.
Men vilken levande kvinna skulle stänga av en man som torkar disk?
Och som dessutom verkar belåten med att göra det?!
Skulle inte tro det, va?

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Tja, det är väl om man behöver honom akut till något annat.
Laga mat, till exempel.

Singelmamman sa...

Haha! Fasiken, Nilla är så himla klok.

Mångmamma sa...

Knyppling!? Som hobby på ålderns höst alltså!

Lippe sa...

Hahaha, så där tänker jag med! VAD ska man göra på hemmet sedan? Och tänk om vi måste lyssna på besök av dragspelare och barnkörer!!
Är inte säker på att jag vill bli gammal...jag vill bara leva länge!

Pinglan sa...

Ha ha.. Nää, det är sant!

DDT sa...

nilla - och på vilket sätt skulle det hänga ihop med bingospelande? I don't get it.

singelmamman - nilla är alltid klok. Det är därför hon är min ledstjärna i livet.

mångmamma - Sååå tråkigt ska vi väl ändå inte hoppas att livet som pensionär blir?

lippe - barnkörer?! Åh min gud. Antagligen kommer de att sjunga Taube och Cornelis. Jag hoppas att jag har lärt mig att göra spellistor på spotify tills dess.

melinda - visst är det? Jag ljuger nästan aldrig.