onsdag 18 maj 2011

Vad tror ni om blont?

Hur ska man egentligen veta hur gråhårig man är om man inte låter håret växa ut?
Jag bara undrar.
Nu undrar jag inte längre!
För nu vet jag.
Man är väldigt gråhårig!
Och man har inte fått någon sådan där snygg silverskimrande grå färg som vissa (hata-hata-hata vissa) får.
Istället har man fått något slags mörkt gråstripigt vassliknande hår som ser smutsigt ut.

Dags att avsluta experimentet.
(Okejrå, det var kanske inte något experiment. Jag har kanske bara inte orkat gå och klippa mig på väldigt länge.)
Jag måste alltså samla ihop mig och gå till en frisör.
Ungefär lika kul som att gå till tandläkaren, if you ask me.
Nu undrar jag bara vad jag ska ha för hårfärg.
Klimakterierött går bort.
Men annars är jag öppen för förslag.
Pensionärsblått?

12 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Sån där snygg silverskimrande grå, kanske?

Markattan sa...

Askblond låter väl fint?

Eller?

Markattan, hyggligt asblond

DDT sa...

nilla - du, där sa du något.

markattan - nej, jag vill hellre vara asblond som du! Normalt är jag bara astrist.

Jenny Palm sa...

Jag envisas med att se mig själv som "naturlig brunett" fast jag varit "naturligt grådassig" i 10 år. Jag behöver täckfärg och en roller för att bli av med det. Färga det i nån rolig färg vetja, rosa?

XXX sa...

Ingen aning du men så är det många år sen jag hade kolorerat hår. Vill gärna tro att jag har en snygg grå kulör på mitt barr som är mer kortklippt än vanligt. Nästa gång tror jag att jag kapar rubbet, rubb som stubb you know.

Helena sa...

Jag röstar på randigt! =)

PGW sa...

Jag tänker bli sådär snyggt gråblond som Meryl Streep på sikt. Min frissa ser så skeptisk ut när jag säger det. Förstår inte varför.

Saga sa...

Fatta att vi ska hålla på sådär för resten av livet nu... Färga, hata gråhåren och hålla på. Inte konstigt att man blir trött.

Småländskan sa...

Vadå färga, hålla på? Låt det vara naturligt, låt det växa ut i den färg det vara månde... Det är snyggt, det naturliga!!

Singelmamman sa...

Jag är naturligt färgad blond. Det trivs jag i. Har ingen aning om hur mitt onaturliga ofärgade hår ser ut, och tänker inte ta reda på det heller. Jag röstar på naturligt färgat, för dig med.

Livet just nu sa...

Sitter du fortfarande hos frissan? Hur mycket grått hår har du egentligen?

Hälsar fejkblondinen.

Anglinder, förstås! sa...

Hej!

Länge sen sist!

Är du blond så är det kanske svårt att färga allt mörkbrunt/svart, men snyggt kan det - också - vara!

Trevlig helg!