lördag 5 januari 2019

Julen bortstädad

Så, nu är julen slut även hemma i stan. Det tog ungefär 7 minuter. När det gäller julsaker har jag faktiskt redan rensat tidigare, så hela julen får plats i en kasse. 

Ja, om vi bortser från julosten då. Den skulle i och för sig få plats i påsen, men det skulle ju vara sjukt obekvämt att behöva springa upp på vinden varje gång man vill ha en smörgås. Så den fick stanna i kylskåpet. Men annars: noll jul. 

Jag känner mig mycket nöjd med detta eftersom det har hänt att julprydnader stått i hallen i mars. Om vi ska vara riktigt ärliga har det även hänt att sommardäcken stått i hallen en hel säsong... 

Jag har faktiskt en onödigt stor hall. 

9 kommentarer:

Karins ordöverflöd sa...

Här är också julen borta, sju-åtta julsaker gick helt frivilligt ner i lådan och försvann därefter ner i källaren.
Gott ... det var det!

DDT sa...

Stiligt! Det är rätt skönt att kunna julpynta och sedan julplundra på mindre än 10 minuter.

Markattan sa...

Julen gick även här och la sig utan mankemang. Mycket väldresserat pynt verkar ha kommit i ropet 😂
Nu är det bara överblivet julgodis som ska förpassas till de sälla jaktmarkerna....

Markattan

DDT sa...

Vi har uppenbarligen blivit effektiva julfirare. Rentav proffs, kanske?

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Sjuhukt skönt att bli av med julen! Vi tog också bort den igår och ska även försöka få ner kartongerna i källaren. Tänkte engagera yngsta dottern att hjälpa till. Så de blir nog kvar här uppe. Hon är, ähum, rätt seg. Men vi har ju å andra sidan fjorton rum att ställa kartonger i. Eller iaf tre.

Botant sa...

Ni har glömt tjugondagknut då dansas julen ut. Alla glömmer det. Jag har en anhörig med namnet o minns. Affärerna julskyltar i oktober o allt tas ut i förskott.Folk har börjat sälja påskpynt på Tradera. Nu gillar jag inta att pynta eller "styla" så jag har alltid tyckt att sätter man en rejäl tomte i hallen där man ränner förbi ofta o lite adventsljus här o där så är det mesta gjort. Ja å hyacint o amaryllis o nån liten bock i vardagsrummet. Amaryllis gör mig stum av beundran särskilt mönstrade. Inte som trendig snittblomma utan som knöl med två stänglar, då kan den blomma länge. I år hittade jag en extra, slängd utan kruka på en butiksparkering. Jag räddade faktiskt livet på den och den besvarar kärleken. Det kommer att bli till långt efter tjugondagen

DDT sa...

I Will - det är ju liksom nackdelen med att ha fler rum än man behöver. Eller för stor hall. Det är väldigt, väldigt lätt att saker bara blir stående. Åtminstone hos mig.

Botant - helt rätt, jag har helt glömt av knut. När är det? Strongt jobbat med amaryllisen. Själv börjar jag längta väldigt mycket efter att köpa tulpaner.

Humlan sa...

Knut är om en vecka, så den kommande veckan fortsätter julen här, jag njuter och är kvar i den.

DDT sa...

Herredumilde, jag har alltså städat undan julen en hel vecka för tidigt? Jaha, där ser man. Men då får jag väl kompensera det med att fira något annat en vecka längre. Kanske fettisdagen? Eller kanelbullens vecka?