fredag 25 januari 2019

Tre saker jag gillar

Efter gårdagens gnäll känns det vettigt att påminna mig själv om att det finns saker jag tycker om. Som till exempel:

• att gå omkring i stan och lyssna på skräckpoddar när det är mörkt. Skulle det bli lite läskigt kan man påminna sig om att klockan bara är kvart över fem och mörkret beror på att det är januari. 

• sportfilmer. Ge mig en amerikansk film om baseball, basket, hockey eller medeldistanslöpare och jag blir alldeles lycklig. Om Denzel Washington är med blir det ännu bättre. 

• elcyklar. Jag älskar elcyklar. Inte för att jag har någon, utan för att jag numera är helt övertygad om att alla som cyklar snabbare än jag har det. Tydligen har 99 procent av alla cyklister i Göteborg sådana. Imponerande faktiskt. 

Vad gillar ni just idag?

9 kommentarer:

Markattan sa...

Just idag gillar jag att ambulanspersonalen var gullig, att jag inte hade en hjärtinfarkt och att jag äntligen är hemma igen.
Sen gillar jag att du verkar gladare ❤

Markattan

Botant sa...

Hm jag borde gilla att det inte är så mörkt nu när det är snö. Men skånsk vinter betyder ständiga omslag o underliggande ishalka. Jag gillar när jag inte behöver ta mej ut i den här vita o skräckinjagade halkan, trots att även vi har krossgrus på cykelbanor. Men jag är glad att jag inte har hjärtinfarkt. Ännu.

Christine sa...

Hmmm... gillar också att Markattan inte hade hjärtinfarkt!
99% elcyklar i göteborg låter helt rimligt! 😊

nillas liv på pinnen sa...

Jag gillar ... ja, vad gillar jag? Det var en svår fråga. Många små saker. Exempelvis gå kvällspromenad med hunden i snö. Som jag ska göra just nu.

Markattan sa...

Det var ju dumt att vara glad över... inlagd och inväntar operation efter hjärtinfarkt. Oändlig tacksam över vården just nu.

Markattan

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag är inte glad för någonting. Jo, kanske mitt vinterbad. Och så skickar jag tusen kramar och tankar till Markattan <3 Och tusen till.

DDT sa...

Markattan - Massa, massa goda tankar till dig.

botant - jag gillar också att vara inne när det är väder ute. Absolut.

christine - Helt rimligt. Göteborg är uppenbarligen fullt av lata människor som inte vill passa på att få lite motion på vägen till och från jobbet. Till skillnad från mig då, alltså. Som är något av ett spänstfenomen.

nilla - hundar och snö är en rolig kombination. Att kasta snöbollar till hundar är extra kul om de inte fattar vart de tar vägen när de lyckas fånga dem.

i will - ibland måste man faktiskt tillåta sig att inte gilla någonting alls. Men vinterbadet är i alla fall jag lite avundsjuk på. Ser så imponerande ut med isen.

Lillian sa...

Den med elcyklarna var bra! Så ska jag tänka varenda gång jag blir omkörd på cykelbanan.

Herregud Markattan, krya på dig!

DDT sa...

Lillian - men det är klart att det är elcyklar! Ibland kan man bli förvånad över att de tillverkas i sådana där rostiga retromodeller, men det är väl inne tänker jag. Alla har elcyklar! Utom du och jag, tydligen. Heja oss!