onsdag 30 januari 2019

Spatialt utmanad

Jag kan inte dra ett rakt streck ens om mitt liv hänger på det. Och jag är ungefär lika bra på att bedöma avstånd som en genomsnittlig tupperwareburk. Vilket är en ständig källa till besvikelse när jag tror att jag har sprungit säkert en halv mil och Runkeeper talar om att jag har lallat fram 782 meter.

Igår skulle jag borra hål. Lika stora hål.
Det gick sådär.
Så igår fick jag lära mig att göra egna pluggar.
Det var ju skojigt och lärorikt.
Men det hade förstås gått fortare om jag hade sluppit det.

3 kommentarer:

Markattan sa...

Å andra sidan är du jävligt bra på målande beskrivningar och att roa mig.

genomsnittlig tupperwareburk 😂😂

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Har aldrig sett snyggare hål i hela mitt liv!!!

DDT sa...

markattan - Det är hittills den enda fördelen jag har upptäckt med mina många tillkortakommanden. De kan roa andra. Åtminstone personer som inte drabbas av dem... Min slöjdlärare är kanske inte lika road.

nilla - visst är de stiliga. Jag är mycket förtjust i pelarborren. Känner mig närapå lite proffsig när jag använder den. Tills jag upptäcker att någon har bytt borr då alltså, utan att jag märkt det.