torsdag 22 november 2018

Hur tänkte ni nu, Aftonbladet?

Visst okej, regeringsbildandet kanske är viktigare. Jag kan vara med på det.

(Nej, det är jag förstås inte på riktigt, men man måste ju låtsas vara det så att man inte verkar dum i hela huvudet.)

Men direkt efter nyheten om Lööf borde verkligen den här artikeln hamnat.
Fattar ni hur nära det var att jag missade den när ni placerade den nästan längst ned på sidan?
Det var bara ren tur (och en enträgen vilja att undvika arbete) som fick mig att hamna så långt ned i nyhetslistan.
Jag hade kunnat missa att äta wienerbröd idag!!!

Jag är skakad i mina grundvalar.

10 kommentarer:

Humlan sa...

Nu förstår jag varför de kom körande med en hel vagn med nybakade wienerbröd inne på Hemköp. Nej, jag gick inte efter, men doften var vääldigt frestande.

Markattan sa...

Fan vad synd att jag läste det här för sent....

Markattan

Tigerlilja sa...

Hoppas verkligen att du nöjde dig med att äta och inte bakade, för baka wienerbröd själv är för min del totalt slöseri med tid. Man håller på i evighet och får ut tolv stycken och på samma tid hade man lätt knåpat ihop sextio bullar. Att inte tala om att man under tiden skulle hinna äta många, om någon annan bakar.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det där har jag missat helt. Tur jag har lite glass hemma, som kompensation.

DDT sa...

humlan - ändå konstigt att de inte skyltade lite med det... Fast det finns ju orimligt många dagar. Koljan har en egen till exempel. Hur kul det nu kan vara? För jag gissar att den inte blir firad med slips utan blir uppäten.

markattan - Du har ju hela helgen på dig! Jag tycker att man självklart kan flytta på firandet om det passar bättre. Jag tänker nog fira i flera dagar.

tigerlilja - Haha precis. Jag har bakat wienerbröd en enda gång i mitt liv. Och det gör jag inte om. Tar ju en evighet och blir bara en enda plåt. Som dessutom inte blir riktigt lika goda som fabriksbakade. Åtminstone blev inte mina det. De blev lite bleka.

i will - Nu är jag ju inte någon glassätare direkt, så för mig hade det varit en dålig ersättning. Men om det var jättegod glass så... Hoppas att den var det.

reneesfotoblogg sa...

Det är så dags nu! Idag är det ju fredag och jag missade det tåget! Särskilt det gula i mitten!

DDT sa...

Renée - allt är aftonbladets fel! Men jag är ganska säker på att det är tillåtet att äta wienerbröd även idag. Se det som en rekommendation.

reneesfotoblogg sa...

Då behöver jag inte ha dåligt samvete efter att barnbarnet och jag festade på var sitt vaniljhjärta. Har ju också gult i mitten.

Botant sa...

Tur att jag missade, jag gårupp i vikt av knäckebröd

DDT sa...

Renée - det finnsaldrig någon anledning att ha dåligt samvete för att man ätit något gott. Om det inte är ett utrotningshotat djur förstås. Då ska man skämmas.

Botant - om det ska vara på det viset rekommenderar jag verkligen wienerbröd. Om man nu ändå ska gå upp, ska man göra det av något som smakar bra.