onsdag 14 november 2018

Men hur tänkte jag här?


Visst, att sticka något var ju ett av mina nyårslöften. Men varför i brunt?
Den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att jag har en brun soffa och bruna filtar och alltså tänker använda tröjan som kamouflage. Om jag sitter helt stilla så kommer ingen att se mig och vilja att jag ska göra jobbiga saker.
Fast då kan man ju fråga sig varför jag stickar i ylle. Som kliar. Så att det blir omöjligt att sitta still.
Ibland förstår jag mig inte på mig själv. Ofta faktiskt.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Ibland är ens vägar outgrundliga.

Markattan

DDT sa...

I move in mysterious ways...

Tigerlilja sa...

Du kan ge bort den!

September sa...

Det lilla jag ser ser bra ut tycker jag som till 90 % alltid stickar i grå ull. Varierar mellan ljus- mellan- och mörkgrå. Klatchigt... ;)