onsdag 5 juli 2017

Dagens skörd

Jaha, nu är det alltså dags att börja fundera över hur mycket grönsaker man faktiskt kan äta. 
Igen. 
Synd ändå att jag verkar tycka att det är roligare att odla grönsaker än att äta dem. 

Idag har jag även fått en kateter i armen. Men eftersom gurkorna är snyggare på bild visar jag dem istället. 

Nu får jag inte bada förrän i december  typ. Himla tur att jag gillar vinterbad. 

Uppdaterat. Citronen har jag inte odlat. Den bara ligger där och ser lite snygg ut. Och kanske för att påminna mig om att jag funderat på att köpa ett citronträd. 

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det där var de snyggaste gurkorna jag någonsin sett i hela mitt liv!

DDT sa...

Visst är de tjusiga? Jag tror till och med att de skulle bli godkända av EU. Ifall jag skulle få för mig att börja exportera eller så. Om det tänker fortsätta att växa så här kanske jag blir tvungen.

September sa...

Snygga gurkor. Och jag trodde citronen var där som tändsticksask. För att visa storlek på gurkorna. Men ser helt klart snygg ut den också!

DDT sa...

September - så kunde det ju ha varit. Och det hade förstås varit smart. Men, nej, den råkade bara ligga där.

Markattan sa...

Tur att du inte odlar lökar för... tja

Markattan

DDT sa...

Men det gör jag ju. Odlar lök alltså. De är bara inte redo att skördas ännu. Men vänta några veckor... det kan bli riktigt osmakliga foton. Eller kanske blir det smakligt med dickpics av grönsaker, tro?

Markattan sa...

Ok, jag laddar med osmaklig kommentar. Odlar du meloner också 😉

Markattan

DDT sa...

Jag har försökt odla vattenmeloner faktiskt. Men det blev bara en jättelik växt ingen frukt. Annars hade jag ju kunnat starta en renodlad ( pun intended) sajt för fruktporr. Undrar om det finns någon efterfrågan på sådant?