söndag 1 december 2019

Bloggdecember. 1. TV-året 2019

Sparkling antydde lite fint att jag kanske kunde tänkas hänga på den här bloggutmaningen. Och vem är jag att tacka nej till något sådant. Jag behöver all hjälp att orka blogga som jag kan få.
Inte för att jag har så mycket att göra, utan snarare tvärtom.
Så vi testar.

TV-året 2019
Herregud, vad jag har sett mycket på tv i år. Eftersom jag har tillbringat mycket tid hemma har jag tittat på helt orimliga program i helt vansinniga mängder.

Jag har sett gubbar som letar guld (Gold rush), folk som lagar mat (Sveriges Mästerkock, Kockarnas kamp, Masterchef Australia, Engelska masterchef) människor som bakar (Hela Sverige bakar), snubbar som bygger hus (Cowboykåken, Ernst) folk som syr (Project Runway) människor som planterar saker (100 % bonde, Mandelmanns, Trädgårdstider) och senast folk som hantverkar sig (Vad det programmet nu hette?) Något får mig att misstänka att jag kompenserar mitt inaktiva liv genom att titta på andra som gör saker.

Men jag har så klart sett annat också. Som sju säsonger av The good wife, tre säsonger av Billions och otaliga repriser av Buffy.

Just nu håller jag på med de sista avsnitten av Mindhunter och The Crown. Och det börjar verkligen bli hög tid att beställa senaste säsongen av Supernatural för att hålla liv i traditionen att se bröderna Winchester bråka med demoner, vampyrer, änglar, spöken och andra festligheter varje jul. Så mycket snyggare cast än Kalle Anka och hans vänner.

En vacker dag ska jag nog försöka skaffa mig en annan hobby - men det får bli senare - för nu har ju vinterstudion börjat. Äntligen!

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Fint att se dig här igen <3

Vi har en gemensam hobby! Jag gillar den, även om den går lite överstyr ibland.

DDT sa...

Tack! Tv-tittande är inte den sämsta hobbyn man kan ha. Mycket billigare än kedjerökning till exempel. Men visst kan man känna att hjärnan liksom kloggar igen ibland? Samma känsla som man får i kroppen efter att ha ätit på McDonalds, fast i huvudet. Allt känns liksom trögt och långsamt.