fredag 6 december 2019

Bloggdecember. 6. Det här var 2011

Om jag inte hade haft bloggen hade jag inte kunnat nämna en enda sak som hände det året. Men eftersom jag bloggade så vet jag att det inte bara beror på en defekt minneskapacitet - det hände verkligen inte något minnesvärt 2011.

Detta hindrade mig uppenbarligen inte från att blogga.
Mest bloggade jag om jobbet.
Jag får lite ont i magen när jag läser om hur stressigt det var och hur mycket ångest jag hade över att ständigt ha för snäva deadlines, bråka med projektledare och behöva skriva om saker jag verkligen inte förstod mycket av.
Mitt jobb är ungefär 100 gånger bättre idag.

Folk hittade till min blogg genom att söka på saker som mjällvårta, nyårsönskningar, jobba i stuprör och tjocka kvinnor i underkläder. (Just den där sista sökningen bör ha gjort googlaren ganska besviken.)

Jag var mestadels irriterad hela året.
Och betydligt roligare än vad jag är idag.
Så dystert.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

I love you, anyhow.

Anonym sa...

Right back at you.
Kan numera bara läsa din blogg när jag är på jobbet. Mycket irriterande. Framför allt när jag är på jobbet så lite och min kollega tycks förvänta sig att jag ska producera när jag väl är där. Orimligt ju!
Och nu kan jag visst inte logga in som DDT. Orka!