måndag 12 september 2022

Kolla, jag har en filt

Det är ju inte så att jag inte har något pynt alls. Även om man skulle kunna tro det ibland. Som när mitt gudbarn kom på besök en gång och storögt såg sig omkring och undrade varför jag hade så lite saker. Var jag fattig? 

Men kolla bara. Jag har prylar. Till exempel en filt. Som till och med matchar soffan någorlunda. Det är ju storartat. 

Den här helgen har jag även hängt upp köksgardiner. Blev det bra. Nej, det blev det inte. Borde jag skruva ner fästena, spackla hålen och flytta gardinstången? Klart att jag borde. Kommer jag att göra det? Troligen inte det här decenniet.

Nästa steg i min plan för lägenheten är att klä om två fåtöljer. Det har jag tänkt göra själv. Tanken var att jag skulle gå en kurs i möbeltapetsering, men nu har jag hamnat på reservlistan tre terminer i rad, så nu skiter jag i det. Hur svårt kan det vara (famous last words)? 

Youtube - here I come. 

Är det någon som har klätt om en öronlappsfåtölj någon gång? Var det jätteenkelt? Blev det sjukt snyggt? Kommer jag att ångra det här?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väldigt pilligt men har du rätt grejer, tålamod och rätt inställning så fixar du det galant.

Rätt inställning = en filt döljer det mesta 😉

Markattan

Pernilla/I will not keep calm sa...

hahha, en öronlappsfåtölj - du ger dig ju inte på det lättaste direkt :))

Soffan ser jättefin ut, btw.

Botant sa...

Undrar vad som är rätt grejer?

DDT sa...

markattan - Pilligt? Ja det kunde man väl räknat ut. Jag är ju inget vidare bra på pilliga saker. Och tålamod är verkligen inte någon av mina bättre grenar. Men rätt verktyg kan jag väl skaffa. Och filtar. Det här blir spännande.

pernilla - jag vet. Och de är inte ens gamla. Så de är inte värda något. Det är ett rent nostalgiprojekt för mig. Och tack. Jag är rätt nöjd med min soffa. Den är så basic att jag inte tror att jag kommer tröttna på den.

Botant - det undrar jag med. Men jag räknar med att Youtube ska tala om det för mig. Jag gissar att de verktyg jag har, typ japansåg, slagborr, kofot, slipmaskin kommer att vara rätt värdelösa i sammanhanget.

Anonym sa...

Du kan väl täcka fatöljen med en filt :) ?

Annika

Anonym sa...

Lägg upp en bild på fåtöljerna så kan jag nog identifiera vad du behöver mer än tålamod 😂

Markattan

DDT sa...

Vilken bra idé. Det ska jag göra. Tack!

M sa...

Snygg soffa, väldigt trevligt tyg och färg! Filten ser fantastiskt fin ut, den med!