onsdag 14 september 2022

Vilken dum idé

För en gångs skull är det inte jag som har fått en dålig idé, utan någon annan. Vilket i och för sig känns lite bra. Men vem fick för sig att cykellarm skulle vara en bra idé när svenska cykelställ ser ut så här?

Jamen, försök att ta din cykel utan att knuffa till den som står bredvid. I dare you!

Jag blev väldigt förvånad när cykeln bredvid min började tjuta som om kriget var över oss. Det blev alla andra på gatan också. 

Inte slutade den heller. Den larmade fortfarande när jag hade satt på mig min fula cykelhjälm och rullade iväg hemåt. 

Om det här blir en vanlig grej kommer jag att få nervösa tics. Fan. räcker det inte med mina uppenbara svårigheter med att fickparkera? Ska jag behöva vara nojig för att ställa ifrån mig min cykel också? 

2 kommentarer:

M sa...

Men suck, stackare!

DDT sa...

Men på allvar? Är det här en grej? Har normala människor larm på sina cyklar.