torsdag 1 september 2022

Men hjälp!

Kom precis tillbaka till kontoret efter en lunch med en kompis jag inte sett på 10 år eller så. Och nu är visst arbetsdagen slut. Hoppsan!

Tre öl och en gin & tonic senare känner jag att det nog inte är så värst lämpligt att jag försöker jobba mer idag. Men det är ju en ny dag imorgon. Ett ypperligt tillfälle att bli en ny och bättre människa. 

Den här gamla människan ska nu försöka ta sig hem på spårvagnen tillsammans med en nyinköpt gardinstång. Det blir nog spännande.

Fast först måste jag sluta hicka. Det har jag väntat på i en och en halv timme nu. Festligt.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Hahaha! :)

DDT sa...

agneta - det där är ju precis en sådan idé som känns väldigt bra i stunden, men mindre bra några timmar senare när man sitter framför sin dator igen och kanske borde skicka iväg några mejl. Men som tur är mitt jobb sällan så fruktansvärt viktigt att en dag hit eller dit spelar så stor roll.

Botant sa...

Även vanlig spårvagn låter lite spännande för en som bor där spårvagnar slutade för 55 år sen. Sedan en så vinglig sak som gardinstång med hm ja åtminstone hickande ledsagare låter verkligen intressant.

DDT sa...

botant - När det inte är packat med folk är det faktiskt lite trevligt att åka spårvagn tycker jag. Det tar visserligen tid, skramlar och skakar, men har ändå sin charm. Både jag och gardinstången kom hem i gott skick.