torsdag 11 februari 2021

Ris

Jag har verkligen inget att skriva på temat ris. Det enda jag kommer på är att jag har tre gigantiska rishögar som skulle behöva eldas upp på landet. 

Nej, de får inte plats i tunnan. De är stora som SUV:ar. 

Man skulle förstås kunna dela ut Dagens ris till någon, men jag orkar bara inte. Inte ens om jag anstränger mig kan jag uppbåda några starkare känslor än mild förvåning över människors beteenden just nu. Det är verkligen inte likt mig.

Kan det vara ett symptom på... något?

Det är nog bäst att jag bäddar ner mig.

4 kommentarer:

Botant sa...

Hm spontant tänker jag: djur i rishögarna nu ? Finns det igelkottar i de trakterna? Jag har inte riktigt koll på vårt avlånga land. Jag är nog en lite ängslig och särskilt för igelkottar. Lär gilla rishögar. Vildsvin hade man för min del kunnat grilla i en rishög. Stekt fläsk är gott apropå ingenting, inte bacon utan bara vanligt smältande fett griskött

DDT sa...

Botant - fläsk är helt orimligt gott. Gärna med löksås.
Igelkottar behöver jag inte bekymra mig om. Det verkar inte finnas några i trakten. De första åren var jag jättenoga och flyttade varje hög innan jag tände eld på dem. Men inte nu längre. Har på 10 år aldrig sett en igelkott, inte ens någon överkörd vid vägarna i närheten. Grannen har inte heller sett någon på tjugo år, så jag gissar att det faktiskt inte finns några. Högarna ligger dessutom på mark som inte är direkt vänlig för kottar.

Markattan sa...

Jag är helt förstummad.
Ris?
Vad finns att säga?
Hm... Det skulle ju vara om man snackade lite om persiskt saffransris då. Gudomligt!

Markattan

DDT sa...

markattan - alltså jag gillar ris. Den typen som man äter alltså. Den sortens ris som min tomt envisas att producera outsinliga mängder av är däremot något av ett irritationsmoment.