fredag 5 februari 2021

Sällskapssjuk

Dagens ord är alltså: sällskapssjuk. Det är jag inte. Så. Då var det avklarat.

Låt oss övergå till något roligare. Som det här inlägget, där Sparkling skriver om vilka TV-serier hon tittar på och kommer in på Varuhuset. Jag håller så klart fullständigt med henne om att tiden har sprungit ifrån ganska många företeelser ur detta svenska mästerverk. 

Men. Men. Men... Skulle det vara något fel med att ha whisky i skrivbordslådan?

Kontorswhisky är det bästa vi har infört på jobbet sedan vi startade. 

Det saknar jag faktiskt. Så lite sällskapssjuk är jag kanske i alla fall. Ro hit med det sabla vaccinet någon gång så att jag får gå till kontoret!

5 kommentarer:

Botant sa...

Jag håller med kommentaren från markattan för några dagar sen. Välkommen tillbaka.
I desse tider letar man glimtar av mänsklig närvaro på internet. Det måtte väl vara en nutida variant av sällskapsjuk? Serier på tv, finns det? Sånt ser jag bara i dator. Anhörig ockuperar TV och osällskapligt nog är det bara enstaka Tv-program som flera gillar.

Markattan sa...

Sällskap? Nej!
Det räcker så gott med alla de jag måste ha kontakt på arbetstid.
Kontorswhisky?
Gud vilken enastående idé och utmärkt inslag.

Markattan, tackar för arbetsmiljötips

DDT sa...

Botant - men TACK! och visst stämmer det. Jag skulle känna mig otroligt mycket mer isolerad utan chattar med vänner och kontakt med människor på internet.
Och angående TV. Om man har en smart-tv så finns allt. Det har jag upptäckt nu. Men det är ju fortfarande 57 channels and nothing on, som Springsteen sa.

markattan - jag kan verkligen rekommendera kontorswhisky. Ibland är det nästan ett måste för att orka hantera folk. Om man inte kör bil till jobbet då förstås. Men det gör varken jag eller min kollega.

Botant sa...

Hm, kan man cykla?

DDT sa...

Det beror väl på hur hårt man går åt flaskan. Men hittills har det inte varit några problem.