fredag 11 februari 2022

Fåfänga

Om det står ett oräkneligt antal sådana här krukor i mina fönster?

Det står ett oräkneligt antal sådana krukor i mina fönster, ja.

Eftersom jag varje åt drömmer helt fåfänga fantasier om att i år är året då jag ska lyckas med något annat än squash. Dessa drömmar brukar grusas redan i april för att sedan bli till sand under sommaren när möss, rådjur, älgar och fåglar ger sig på det som eventuellt får för sig att växa. Utom squashen då. Den klarar sig från allt.

Men jag är faktiskt lite mallig över min lösning med de små skyltarna. Ja, det är förhatliga plastsugrör. Men jag hade dem redan. Och jag lovar att inte åka ut till havet och slänga dem i vattnet när de tjänat ut som påminnelse om vad jag har försökt odla. 

2 kommentarer:

Markattan sa...

Åh, nu blir jag sugen men har lovat mig själv att inte odla något ätbart i år.
Fiffigt med sugrör en ju.

Markattan

DDT sa...

Mitt råd är: gör det inte! För har du väl gått in på en fröhandlarsida finns det ingen återvändo. Du tänker att du bara ska köpa en eller två saker. Bara för att det kan vara kul. Men det slutar ofelbart med att du sedan står där med 28 olika fröpåsar (och om du har otur en massa squash i olika färger och former)