tisdag 1 februari 2022

Från morgonen

 Jamen, det här var väl precis vad jag behövde den 1 februari.


Blötsnö. Jomantackar. Som om det inte vore tillräckligt jobbigt att det är februari. Årets värsta månad.

Och nu tänker jag göra den ännu värre genom att visa en ful bild varje dag. Grattis världen. Men varför skulle bara begåvade fotografer få lov att lägga upp bilder? Eller människor som faktiskt har något intressant att ta bilder av? 

Det är för övrigt inte mitt fel. Alla eventuella klagomål överlåter jag med varm hand till UnderbaraClara. Det är hon som har hittat på det här. Jag är bara en fantasilös februarizombie som gör som jag blir tillsagd. Ok, hon har väl inte uttryckligen uppmanat just mig att göra detta. Men hon har inte förbjudit det heller. 

Det här kommer inte att bli vackert.

4 kommentarer:

Botant sa...

Det finns inget så dåligt så det inte kan bli värre. Imorgon bitti är det ishalka. Med ny snö ovanpå.

Markattan sa...

Om du vill kan jag bidra med en jävla kl 06.00-bild när jag står på hållplats för transport 2,50 minuter, med byte i GBG, till Uddevalla.
Det blir garanterat trist och jävligt. Särskilt för din mest upphöjda Markatta!

😭

Tigerlilja sa...

Frånsett snön, som jag hatar rätt intensivt, så blir det säkert en upplyftande februari, dina bilder alltså.

DDT sa...

Botant - haha, så klart att det ska bli ishalka! Vad annars? Februari gör verkligen ingenting för att förbättra sitt rykte.

markattan - klockan 06.00? I kollektivtrafiken? På väg mot Uddevalla? Ok, jag lägger mig platt. Du har det betydligt värre än jag.
För övrigt tycker jag absolut att du borde bidra med bilder och text. Det är så trist att du inte bloggar längre. Tur att du skriver här i alla fall.

tigerliljan - Jag är imponerad av din tilltro. Misstänker att en djup besvikelse väntar, men jag ska verkligen göra mitt bästa.