onsdag 9 februari 2022

Från andra sidan

Kolla, jag har fotat ett spöke! Eller i alla fall en spökrelaterat anomali. 

Ok, mest har jag kanske fotat det katastrofområde
som även går under namnet vindsförråd.

Enligt en (säkert fantastiskt trovärdig) källa på internet är den ljusa pricken till vänster en "orb".

Följande kan man läsa om sådana:
Orb, kommer från det latinska “orbis” cirkel, som är ett annat ord för runt objekt, speciellt en skiva eller klot. Orbs är en slags ljusklot. Det är den vanligaste spökrelaterade anomalin som fångas på film. De varierar i ljusstyrka,  färg och storlek, kan vara nästan helt transparanta eller så  gott som solida.

Nej, jag tror inte det va...

Vad jag däremot har från den andra sidan är film och texter från min mans telefon. Små grejer som han spelade in och skrev utan att berätta om det under tiden han var sjuk. Det är fint! Och det är nog den enda hälsning från andra sidan som jag behöver. För om det finns en existens bortom den här, så hoppas jag att det finns festligare saker att ägna sig åt där än att sväva omkring som ett diffust ljusklot.

6 kommentarer:

Snigel sa...

Jag ser ingen orb. Däremot ett dammkorn på linsen. �� Men källor på internet (speciellt Facebook) är alltid att lita på! ��

Sparkling sa...

Kommmunikationen från "den andra sidan" lämnar ju också en hel del övrigt att önska. Om man nu har ett liv efter detta och dessutom något att förmedla till de kvarvarande, kan man inte då uttrycka sig liiite klarare än med knackningar, dunsar, omkullvälta föremål och annat svårtolkat? Va? Va? Va?

Markattan sa...

Oj, en orb!?

Jaha, det vill jag verkligen inte vara, varken i döden eller nu.

Fint med film och text från den som saknas.

Markattan

DDT sa...

snigel - ett dammkorn? På linsen? Vad skulle det ha kommit från menar du? Ser det ut att vara dammigt där uppe på ... Hmm jag ser vad du menar. Men annars kan vi ju vara överens om att internet (och framför allt Facebook) är vederhäftiga källor.

sparkling - Men visst! Sjukt oklart. Varför skulle man vilja dunsa och välta saker? Skicka ett sms. Det borde väl vara lika möjligt. Och betydligt mer uppskattat.

markattan - det verkar vara rätt meningslöst att vara en orb. Fast vad vet jag? När jag googlade ordet så hamnade jag på sidor där människor kommunicerade med ärkeänglar och där någonstans lade jag ner mina efterforskningar. Världen är verkligen full av konstigt folk.

Botant sa...

Förr stod det väl Fyffes på lådorna? Bananlådor e bra. Kommer inte dom från andra sidan? Jordklotet.

DDT sa...

Botant - visst gjorde det. Stod Fyffes alltså. Men idag står det väl Chiquita på nästan alla. Eller? Jag har inte kollat på bananetiketter på länge tydligen. Men i övrigt har du ju helt rätt. De kommer absolut från andra sidan. Tänkte inte på det.