söndag 13 februari 2022

Från fickan

Den här uppgiften var nästan för svår. Jag har ju ingenting i fickorna. Inte ens en tändare vilket ju var obligatoriskt på den tiden när jag rökte. Kvitton går numera för det mesta till redovisningen och eftersom Riff-tuggummin inte längre tillverkas har jag inte ens några godispapper i fickorna.

Men en sak hittade jag.

Hopfällbara reflexer. 
För även om jag ser ut som en total tönt i min superfula cykelhjälm, vill jag inte bli en överkörd tönt i superful cykelhjälm. Alltså, reflexer på.

Om jag hade varit på landet under helgen hade innehållet i mina fickor varit betydligt intressantare. Kniv, sekatör, grensåg, spik, ståltråd och fröpåsar är bara några av de saker jag plockat ut ur tvättmaskinen. Uppenbarligen är jag sämst på att tömma mina fickor innan jag slänger kläder i tvättkorgen. Men jag har väldigt rena sekatörer och spikar.

2 kommentarer:

Botant sa...

Flock kan finnas, särskilt av tidigare glömda pappersnäsduk. Det värsta för tvättmaskiner är små metallsaker som kan åka in o sabba pumpen. Har erfarenhet av 2 cm metallbit.
Blev besvärligt o dyrt. Typ liten tuva välter stora lass Men häromdagen studsade det ut en clementin ur tvättmaskin. Från anhörigs obefintliga ficktömning. Detta var visserligen innan vi upptäckte att värmeelementet i maskin gått sönder så allt tvättades i kallvatten. Men ändå motståndskraftigt och imponerande på sitt sätt, överraskningseffekt

DDT sa...

En clementin? Det var ju riktigt imponerande. Tänkt att den klarade en tvätt.

Men du har rätt i det där med metallbitar. Det vore ju väldigt förargligt om jag sabbade någon tvättmaskin. Det är bråkigt nog i vår tvättstuga utan att jag ska behöva hålla på med sådant.